اعضای انجمن داروسازان ایران در اعتراض به تاخیر طولانی مدت مطالبات خود از بیمه ها و همچنین ابطال تعرفه خدمات دارویی، در محل سازمان نظام پزشکی گردهم آمدند.

چرخه دارویی کشور در حال تخریب است/ وضعیت قرمز داروسازان

سلامت نیوز: اعضای انجمن داروسازان ایران در اعتراض به تاخیر طولانی مدت مطالبات خود از بیمه ها و همچنین ابطال تعرفه خدمات دارویی، در محل سازمان نظام پزشکی گردهم آمدند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، دکتر محمدباقر ضیا رئیس انجمن داروسازان ایران در این نشست که روز پنج شنبه در سالن اجتماعات سازمان نظام پزشکی با حضور جمع کثیری از داروسازان سراسر کشور برگزار شد، اظهار داشت: ما امروز در سازمان نظام پزشکی دور هم آمده ایم که دلنگرانی های داروسازان را به گوش مدیران ارشد کشور برسانیم.

وی ادامه داد: فشارهای تحمیل شده به داروسازان، استخوان های این قشر را در هم شکسته و متاسفانه هر روز شاهد هستیم که مشکل جدیدی نیز بر مشکلات قبلی داروسازان افزوده می شود.

ضیا اضافه کرد: ما دنبال اجرای قانون هستیم و چیزی فراتر از قانون نمی خواهیم و اگر قانون برای اجرا نشدن وضع شده است، پایان راه قطعا فاجعه بار خواهد بود.

وی افزود: ما با تکیه بر تجربیات داروسازان سراسر کشور، هشدار می دهیم که چرخه دارویی کشور در حال تخریب است و باید پیش از آنکه بیش از این دیر شود، فکری به حال آن کرد.

ضیا با اشاره به طولانی شدن تاخیر پرداخت مطالبات داروخانه ها از سوی سازمان های بیمه گر ادامه داد: انجمن داروسازان ایران به همه مراجع قانونی در تمامی سطوح کشوری مراجعه کرده و با ایشان مکاتبه کرده است ولی متاسفانه فقط با وعده و وعید، مواجه شده است.

وی تاکید کرد: تاکنون نجابت و مسئولیت پذیری داروسازان اجازه نداده که مردم را در درد خودمان شریک کنیم ولی واقعیت این است که توان داروسازان هم بی پایان نیست و وضعیت داروسازان روی خط قرمز قرار گرفته است.

به گفته ضیا، داروسازان در راهروهای دادگستری، بالا و پایین می روند تا بتواند به چک های برگشتی خود پایه دهد و این درحالی است که بیش از چک های برگشتی خود،از سازمان های بیمه گر طلب دارند.

وی افزود: ما بیش از این نمی توانیم به دولت یارانه بدهیم و این حق داروسازان است که مطالبات خود را بر اساس قانون مطالبه کنند.

ضیا در رابطه با اصلاح قراردادهای بیمه ادامه داد: حذف عبارت «در صورت تامین اعتبار» از قراردادهای بیمه، یک خواسته جدی و عمومی داروسازان است که آن را دنبال می کنیم.

وی در خصوص ابطال تعرفه خدمات دارویی از سوی دیوان عدالت اداری، اظهارداشت: در این خصوص انجمن داروسازان ایران تمام تلاش خود را جهت تببین اهمیت و ضرورت وجود تعرفه صرف کرد ولی متاسفانه فرصت لازم جهت دفاع در صحن جلسه عمومی داده نشد و ما قطعا این موضوع را نیز از طریق مراجع قانونی با قدرت بیشتر دنبال خواهیم کرد.

این جلسه با حضور دکتر ایرج فاضل رییس کل سازمان نظام پزشکی و دکتر سید تقی نوربخش مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی برگزار شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha