شنبه ۱ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۳
کد خبر: 242010

گاهی اوقات تنها گام برای رفع مشکلات پوستی شایع، خداحافظی با اشتباهات تغذیه ای و انجام تغییرات غذایی سالم است.

6 هشدار پوست در مورد وضعیت تغذیه را جدی بگیرید

سلامت نیوز: گاهی اوقات تنها گام برای رفع مشکلات پوستی شایع، خداحافظی با اشتباهات تغذیه ای و انجام تغییرات غذایی سالم است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از آوای سلامت  از eatthis، در اینجا 6 هشدار که پوست شما در مورد وضعیت رژیم غذایی تان می دهد، معرفی شده است:

پیری زودرس؛ رژیم های لاغری: رژیم‌های غیراستاندارد و مداوم باعث پیری زودرس پوست می ‌شوند. این رژیم‌ ها معمولا همراه با پایین و بالا رفتن مداوم وزن هستند. اضافه وزن باعث می‌ شود پوست کشیده شود و الاستیسیتی آن کاهش یابد. از طرف دیگر کاهش وزن باعث ایجاد چین و چروک و شل شدن پوست می ‌شود. مصرف بیش از حد نمک، سیب ‌زمینی سرخ کرده، قهوه و شیرینی ‌جات نیز در طولانی ‌مدت به پوست آسیب می ‌رساند و باعث پیری زودرس پوست می گردد.

اگزما؛ مصرف بیش از حد قهوه و گوشت قرمز: در برخی افراد مصرف قهوه می‌ تواند باعث بروز علائم اگزما شود. امکان دارد که قهوه حالت اسیدی ایجاد کرده و باعث بروز التهاب شود. می ‌توانید به مدت 3 هفته قهوه را حذف کنید. اگر بهبودی در وضعیتتان مشاهده کردید باید بدانید که نسبت به آن حساسیت دارید. در غیر این صورت نیازی به محروم کردن خود از نوشیدنی مورد علاقه تان نیست. گوشت‌های قرمز حاوی اسیدهای چرب التهاب‌ زا است. اگر از اگزما رنج می ‌برید، مصرف این نوع گوشت را کاهش دهید.

چین و چروک های پوستی؛ نوشیدن الکل: نوشیدنی های الکلی همچنین سیگار را ترک کنید زیرا با باریک نمودن رگ های خونی زیر پوست شما سبب افزایش چین و چروک در صورت شما می شوند. کمبود کلاژن پوست را در معرض ایجاد چین و چروک قرار می دهد. سیگار کشیدن به خاصیت ارتجاعی و سطح کلاژن در پوست آسیب می زند. مصرف بیش از حد الکل نیز باعث می شود که پوست آب خود را از دست بدهد و همچنین با اضافه نمودن مواد سمی به بدن اوضاع را بدتر می کند. به همین علت است که افرادی که سیگار می کشند و نوشیدنی های الکلی مصرف می کنند چین و چروک بیشتری دارند.

چین و چروک های پیشانی؛ مصرف مواد قندی: یک نکته جالب در مورد چین و چروک های پیشانی، مصرف مواد قندی است. قسمت هایی از چهره شما با اندام های خاصی مرتبط است. به عنوان مثال پیشانی به طور مستقیم با دستگاه گوارش ارتباط دارد. بنابراین مصرف بیش از حد خوراکی های شیرین منجر به کاهش و عدم تعادل باکتری های مفید روده و ایجاد چین و چروک در ناحیه پیشانی می شود.

کیسه های زیر چشم؛ عدم نوشیدن آب کافی: کلید ایجاد کیسه های زیر چشمی، استراحت بیش از حد نیست. یکی از علل این عارضه، عدم نوشیدن آب کافی است. مصرف آب را بالا ببرید حداقل روزی 12 لیوان آب بنوشید و با مصرف میوه تازه و آب سبزیجات بدن خود را هیدراته نگه دارید.

خشکی پوست؛ مصرف بیش از حد سدیم: یک دلیل دیگر برای کاهش مصرف سدیم این است که سطح بالای این ماده معدنی در بدن منجر به خشکی پوست می شود. در واقع، نمک سبب جمع شدن آب در بدن، به ویژه در ناحیه صورت می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha