معاون نظارت و پایش محیط زیست استان تهران می‌گوید در نیمه نخست سال جاری میزان گرد و غبار در پایتخت افزایش می‌یابد.

معادن شهر قدس و پاکدشت دو کانون تولید گردو غبار برای پایتخت هستند

سلامت نیوز: معاون نظارت و پایش محیط زیست استان تهران می‌گوید در نیمه نخست سال جاری میزان گرد و غبار در پایتخت افزایش می‌یابد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از پانا،محمد رستگاری  با اشاره به وضع آلودگی هوا در اولین ماه سال جاری گفت: نوروز امسال در شهر تهران، پنج روز هوای آلوده را سپری کردیم و در یکی از روزهای نوروز شاخص آلودگی هوا به عدد 131 رسید که این رقم در ایامی که میزان انتشار آلاینده‌های ناشی از احتراق پایین است، بی‌سابقه بود.

معاون نظارت و پایش محیط زیست استان تهران گفت: با توجه به خشکسالی‌های شدیدی که در کل کشور و منطقه اتفاق افتاده کشورهای مجاور و کشور ما نیز مستعد وقوع پدیده گرد و غبار شده است و در روزهای ابتدایی سال جاری نیز دلیل آلودگی هوا وقوع پدیده گرد و غباری بود که منشأ خارج از کشور داشت و از مناطق غربی وارد تهران شد.

وی با بیان اینکه در نیمه نخست سال جاری پدیده گرد و غبار در تهران افزایش می‌یابد، گفت: البته نباید منشأهای داخلی گرد و غبار را هم از نظر دور داشت چرا که کانون‌های مستعد گرد و غبار در استان‌های همجوار وجود دارد. علاوه بر این دو کانون استقرار معادن در استان تهران وجود دارد که در غرب و شرق تهران مستقر هستند.

رستگاری تصریح کرد: روزهایی که جهت وزش باد، از غرب به سمت شرق است معادنی که در حوزه شهرستان قدس مستقر هستند کانون گرد و غبار می‌شوند و روزهایی که جهت باد از سمت شرق به غرب است معادنی که در حوزه شهرستان پاکدشت هستند ظرفیت آلودگی هوا را ایجاد می‌کنند.

معاون نظارت و پایش محیط زیست استان تهران با اشاره به ساماندهی فعالیت معادن استان تهران گفت: باید برای کنترل معادن موجود در استان تدبیر شود. این موضوع در شورای برنامه ریزی استان مورد توجه قرار گرفت و مقرر شد که ساماندهی معادن و رودخانه کرج در دستور کار قرار بگیرد. امیدواریم با این ساماندهی مقداری از گرد و غبار داخلی استان کم شود.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha