یکشنبه ۲ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۴

حساسیت دندانی و درد دندان‌ها از رژیم غذایی، سبک زندگی یا حتی نحوه اشتباه مسواک زدن ناشی می‌شود اما چگونه می‌توان این مشکل را حل کرد؟

چند توصیه ساده برای درمان حساسیت دندانی

سلامت نیوز:حساسیت دندانی و درد دندان‌ها از رژیم غذایی، سبک زندگی یا حتی نحوه اشتباه مسواک زدن ناشی می‌شود اما چگونه می‌توان این مشکل را حل کرد؟

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، حساسیت دندانی موجب احساس درد و ناراحتی می‌شود و اغلب به دنبال مصرف خوراکی‌ها و نوشیدنی‌های گرم و سرد بوجود می‌آید.

هرچند می‌توان علائم حساسیت دندانی را با چند راهکار ساده کاهش داد و از درد دندان پیشگیری کرد.

به گزارش روزنامه اکسپرس، این اقدامات شامل موارد زیر است:

خمیر دندان خود را تغییر دهید

دندان‌پزشکان استفاده از خمیر دندان‌های ضد حساسیت را توصیه می‌کنند. عناصر فعال در این خمیر دندان‌ها، حفره‌های کوچک در سطح دندان را پر کرده و همچون یک صفحه محافظ عمل می‌کند.

رژیم غذایی خود را تغییر دهید

میزان مصرف نوشیدنی‌های داغ و یخ را کاهش دهید. گرما و سرمای بیش از حد عامل بوجود آورنده حساسیت دندانی است و به همین دلیل لازم است از نوشیدنی‌هایی که به دمای محیط رسیده‌اند مصرف شود.

دندان قروچه را درمان کنید

یکی از عوامل حساسیت دندانی، دندان قروچه کردن هنگام خواب است. در این بیماران، استفاده از محافظ شبانه (night guard) توصیه می‌شود که از آسیب دیدن بیشتر دندان‌ها جلوگیری کند.

مسواک خود را تغییر دهید

لازم است از مسواک‌هایی با برس نرم استفاده کنید و دندان‌های خود را با حرکت چرخشی مسواک بزنید. اشتباه مسواک کردن، مینای دندان‌ها را از بین می‌برد و موجب حساسیت دندانی می‌شود. 

از مصرف خوراکی‌های اسیدی خودداری کنید

لازم است در حد امکان از مصرف غذاها و نوشیدنی‌های اسیدی از جمله میوه و سرکه خودداری شود. مواد قندی و اسیدی موجب ساییدگی دندان و مینای آن شده که عامل اصلی حساسیت دندانی است.

برای نوشیدن مایعات از نی استفاده کنید

با این روش نوشیدن مایعات، کمتر به دندان‌ها آسیب می‌زند و موجب حساسیت دندانی نمی‌شود.

از مسواک زدن دندان‌ها بلافاصله پس از مصرف مواد غذایی خودداری کنید

حداقل نیم ساعت پس از نوشیدن یا خوردن مواد غذایی دندان خود را شستشو دهید. مسواک زدن بلافاصله پس از صرف مواد غذایی باعث می‌شود ترکیب اسیدی به بخش‌های عمیق‌تر دندان نفوذ پیدا کند که موجب فرسایش دندان می‌شود.



برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha