یکشنبه ۲ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۳

هرکسی ممکن است به عفونت کلیه مبتلا شود با این حال، زنان به دلیل کوتاه‌تر بودن مجرای ادرار و در نتیجه کوتاه‌تر بودن راه باکتری‌ها برای رسیدن به مثانه، بیشتر از مردان به این مشکل دچار می‌شوند.

آژیر خطر عفونت کلیه

سلامت نیوز: هرکسی ممکن است به عفونت کلیه مبتلا شود با این حال، زنان به دلیل کوتاه‌تر بودن مجرای ادرار و در نتیجه کوتاه‌تر بودن راه باکتری‌ها برای رسیدن به مثانه، بیشتر از مردان به این مشکل دچار می‌شوند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از جام جم، با چند علامت معمول عفونت کلیه آشنا شوید.

تب و لرز

یکی از علائم معمول عفونت کلیه، تب و لرز است. دمای بدن ممکن است به 37 درجه سانتی‌گراد و بالاتر برسد. بیمار ممکن است تا مدتی بعد از ایجاد عفونت، این تب و لرز را احساس نکند.

در صورت درمان نشدن عفونت، شخص دچار تبی می‌شود که قطع نشده و برای مدتی ادامه می‌یابد بنابراین اگر بدون دلیل دچار تبی هستید که برطرف نمی‌شود بهتر است از نظر عفونت کلیه مورد بررسی قرار بگیرید.

خستگی

کاهش بنیه و توان جسمی از دیگر علائم عفونت کلیه است. این بیماری بر توانایی بدن در انجام فعالیت‌ های روزمره تاثیر می‌گذارد و باعث می‌شود حتی فعالیت‌هایی که زیاد دشوار نیستند نیز غیرقابل تحمل به نظر برسند.

درد کلیه

یکی از عمده‌ترین علائمی که از وجود عفونت در کلیه خبر می‌دهد، احساس درد در قسمت فوقانی شکم در یک یا هردو سمت بدن است.

این درد ممکن است در نواحی تناسلی همچنین زیر دنده‌ها در پشت یا دو طرف بدن نیز احساس شود. برخی بیماران نیز از درد قسمت پایین شکم که به سمت پشت حرکت می‌کند، شکایت می‌کنند.

نیاز مستمر به تخلیه مثانه

احساس نیاز ناگهانی و مستمر به رفتن دستشویی و احساس وجود ادرار در مثانه بلافاصله پس از تخلیه آن از علائم اولیه وجود عفونت در کلیه‌هاست. همچنین ادرار ممکن است تیره رنگ بوده و بوی ناخوشایندی داشته باشد.

احساس درد خفیف و سنگین در قسمت پایین شکم نیز از دیگر علائم عفونت کلیه است.

حالت تهوع

حالت تهوع همراه با کاهش وزن و اشتها از علائم عفونت کلیه است که در نهایت به کمبود مواد مغذی بدن منجر می‌شود.

بروز حالت تهوع با شروع عملکرد نادرست کلیه ایجاد می‌شود و نشانه عملکرد ناکارآمد کلیه‌ها در دفع مواد زاید از خون است.

وجود چرک یا خون در ادرار

عفونت شدید کلیه معمولا با ایجاد اثراتی از چرک و خون در ادرار همراه است و عامل آن ضعف عملکرد کلیه در تصفیه سموم از خون به میزان لازم است. این شرایط از علائم مهلک عفونت کلیه به شمار می‌آید.

منبع: naturalon.com

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha