یکشنبه ۲ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۵

رئیس سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای با اعلام اینکه گزارش تحلیل حوادث و سوانح رانندگی در تعطیلات نوروزی، 45 روز دیگر آماده می شود، «نخستین سفر با خودروی شخصی» و «خودروهای با استاندارد ایمنی پایین» را از جمله عوامل مهم در این تصادفات دانست.

2 عامل مهم تصادفات نوروزی

سلامت نیوز: رئیس سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای با اعلام اینکه گزارش تحلیل حوادث و سوانح رانندگی در تعطیلات نوروزی، 45 روز دیگر آماده می شود، «نخستین سفر با خودروی شخصی» و «خودروهای با استاندارد ایمنی پایین» را از جمله عوامل مهم در این تصادفات دانست.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا ، «عبدالهاشم حسن نیا» گفت: در تعطیلات نوروز بیش از 52 میلیون تردد در راه های کشور انجام شد.
وی افزود: در این حجم تردد، تصادف هایی نیز رخ داده که گزارش تحلیلی آن به کمیسیون ایمنی راه ها ارائه خواهد شد.


به گزارش ایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی،معاون وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: مسافرانی که سال نخست خرید خودرو شخصی را تجربه می‌کنند نسبت به مسافران دیگر اشتیاق بیشتری برای سفر دارند؛ از طرفی خودروهایی با استاندارد‌های ایمنی پایین نیز اغلب توسط اقشار کم‌درآمد خریداری می‌شود و همه این مسائل در بروز حوادث رانندگی تاثیرگذار است.


رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای هدف از تهیه این گزارش را جمع بندی تصادفات و دسته‌بندی اطلاعات بر پایانه اصول علمی و منطقی اعلام کرد.
به گزارش ایرنا، در جلسه اخیر کمیسیون ایمنی راه‌ها مقر رشد سازمان راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای نسبت به تهیه گزارش درباره سه موضوع اقدام و نتایج را به کمیسیون ایمنی راه‌ها ارایه کند.


«مقایسه آماری شدت و تعداد تصادفات مرتبط با انواع خودروها بر اساس شاخص‌ تعداد و پیمایش»، «ارایه گزارش تحلیلی از تأثیر تبدیل راه دوخطه به چهارخطه بر شدت و تعداد تصادفات رانندگی» و « تعیین شاخصی واحد جهت انجام تحلیل وضعیت ایمنی و تصادفات رانندگی بر مبنای یکی از شاخص‌های پیمایش خودروها، تعداد خودروها یا جمعیت» سه محور تعیین شده برای بررسی در کمیسیون ایمنی راه هاست.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha