یکشنبه ۲ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۲
کد خبر: 242093

برای اینکه به صورت کامل زندگی سالمی داشته باشیم باید انرژی بدن خود را با مواد مغذی که نیاز دارد تامین کنیم. میتوانید با خالی کردن آشپزخانه ی خود از غذاهای نا سالم و آماده نگه داشتن غذاهای سالم برای استفاده محیط را برای جایگزین کردن عادات سالم و نهادینه کردن آنها آماده کنید.

بدترین غذاهایی که می توانید در آشپزخانه داشته باشید

سلامت نیوز: برای اینکه به صورت کامل زندگی سالمی داشته باشیم باید انرژی بدن خود را با مواد مغذی که نیاز دارد تامین کنیم. میتوانید با خالی کردن آشپزخانه ی خود از غذاهای نا سالم و آماده نگه داشتن غذاهای سالم برای استفاده محیط را برای جایگزین کردن عادات سالم و نهادینه کردن آنها آماده کنید.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از سایت دکتر کرمانی، در اینجا چند راهنمایی در خصوص داشتن آشپزخانه ای سالم به شما ارائه میدهیم:


ساده اش کنید

سبزیجات منجمد بهترین چیزی است که میتوانید کنار دستتان داشته باشید. لیست مواد اولیه؟ خود سبزی به تنهایی و بدون هیچ چیز اضافی. نه کالری بالا دارد و نه چربی های اشباع در عوض سرشار از مواد مغذی است که بدن به آنها نیاز دارد. ساده و در عین حال کار آمد.

 
مواظب قند های اضافه شده باشید

قند های اضافی از نظر مواد مغذی صفر هستند. اما حسابی کالری اضافه میکنند که میتواند منجر به اضافه وزن شود. اگر میخواهید بدانید غذایی قند اضافی دارد یا خیر، به مواد تشکیل دهنده ی آن که روی بسته نوشته شده است نگاه کنید. به دنبال کلماتی مانند مالتوز، ساکارز، فروکتوز، شربت ذرت، ملاس، نیشکر، ذرت شیرین، شکر خام، شربت، عسل یا آبمیوه بگردید.

 
مواظب غذاهایی که عنوان بدون شکر، بدون چربی و کم کربوهیدرات دارند باشید

کمپانی های مواد غذایی وقتی یک چیز را حذف میکنند چیزی دیگر اضافه میکنند تا تعادل را حفظ کنند. بعضی از این غذاها شاید بهتر باشد در حالت طبیعی شان استفاده شود. برای مثال کره بادام زمینی معمولی، حاوی چربی های سالم برای سلامت قلب است یعنی با وجود کالری ارزش استفاده کردن را دارد.

 
از آبمیوه ها و دیگر نوشیدنی های قندی خلاص شوید

آب میوه ها – حتی آبمیوه ای که 100 درصد طبیعی باشد – و نوشیدنی هایی مانند نوشابه میتوانند به سرعت باعث بالا رفتن کالری شوند و همچنین روند پوسیدگی دندان را تسریع کنند. همچنین هیچ چیز مانند آب نمیتواند آب بدن را تامین کند. اگر به دنبال طعم هستید میتوانید آب آشامیدنی خود را با میوه ها و سبزیجات طعم دار کنید.

 
گوشت های فرآوری شده نخورید

گوشت فرآوری شده چیزی است دست کاری شده یعنی گوشت معمولی یا گوشت چرخ کرده نیست. برای مثال سوسیس و کالباس را گوشت فرآوری شده میدانیم. باید از استیک و گوشت منجمد شده با حداقل پردازش استفاده کنیم، گوشت سفید مانند گوشت مرغ و تن ماهی.

 
حواستان به سدیم باشد

آیا میدانستید بیشترین میزان سدیمی که در برنامه غذایی اکثر افراد وجود دارد از غذاهای فرآوری شده می آید؟ تنها نمکدان نیست که میزان مصرف سدیم را بالا میبرد. غذاهای بسته بندی شده ای مانند نان، مرغ آماده، پیتزا، سوپ و ساندویچ میتوانند سرشار از سدیم باشند. عادت کنید همیشه اطلاعات تغذیه ای روی بسته های غذایی را مطالعه کنید، غذاهای دارای 140 میلی گرم سدیم یا کمتر به طور کلی کم سدیم حساب میشوند. پس در صورت امکان از غذاهایی که این استاندارد را دارند استفاده کنید.


از غذاهایی که حاوی چربی ترانس هستند دوری کنید

چربی های ترانس با نام روغن جامد نیز شناخته میشوند، که معمولا در بسیاری از غذاهای سرخ کرده و یا غذاهایی مانند شیرینی، کراکر و خمیر پیتزا نیز یافت میشود. در بعضی کره های بادام زمینی بسته بندی شده و پاپ کورن های بسته بندی شده نیز وجود دارد. سعی کنید حتما اطلاعات غذایی روی بسته ها را مطالعه کنید. به خاطر داشته باشید: میوه ها و سبزیجات، غلات کامل، گوشت بدون چربی، لبنیات کم چرب و چربی های سالم تمام مواد مغذی که بدن به آنها نیاز دارد را برایش فراهم میکنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha