یکشنبه ۲ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۵
کد خبر: 242102

دبیر علمی بیست و پنجمین کنگره بین المللی نورولوژی و الکتروفیزیولوژی بالینی ایران با تاکید بر نقش ثابت شده آلودگی هوا در سکته مغزی، سونوگرافی را روشی مهم جهت بررسی احتمال وقوع سکته های بعدی و جلوگیری از آنها دانست.

سونوگرافی یک روش مهم پیشگیری از سکته مغزی ثانویه

سلامت نیوز:  دبیر علمی بیست و پنجمین کنگره بین المللی نورولوژی و الکتروفیزیولوژی بالینی ایران با تاکید بر نقش ثابت شده آلودگی هوا در سکته مغزی، سونوگرافی را روشی مهم جهت بررسی احتمال وقوع سکته های بعدی و جلوگیری از آنها دانست.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا، دکتر علی امینی هرندی در نشست خبری بیست و پنجمین کنگره بین المللی نورولوژی و الکتروفیزیولوژی بالینی ایران اظهارکرد : آلودگی هوا بر سیستم گردش خون تاثیرمی گذارد و تغییراتی در عروق به همراه خواهد داشت که باعث سکته مغزی می شود.


وی از سونوگرافی به عنوان یکی از مهمترین روش های پیشگیری سکته مغزی ثانویه یاد کرد و افزود: افرادی که یک بار دچار سکته مغزی شده باشند، با سونوگرافی و بررسی گردش خون آنها می توان درصد احتمال به سکته های مجدد را پیش بینی کرد و از این حمله ها جلوگیری کرد.
امینی هرندی با انتقاد از خود درمانی افراد در درمان سردردها افزود: سردردهایی که همراه با ضربه شروع می شود ضرورت مراجعه به پزشک را برای بیمار الزامی می کند و همچنین سردردهایی که تا به حال تجربه نشده است باید جدی گرفته شود.


وی افزود: سردردهایی که همراه با حالت تهوع، استفراغ، بی حسی و لمسی بدن و یا به همراه بیماری دیگری مانند سرطان برای افراد ایجاد می شود می تواند برای افراد خطرناک باشد و می بایست به پزشک متخصص مراجعه شود.


دبیر علمی بیست و پنجمین کنگره بین المللی نورولوژی و الکتروفیزیولوژی بالینی ایران افزود: در این کنگره به همراه متخصصان نورولوژی از متخصصان داخلی، عمومی، طب اورژانس، پرستاری، فیزیوتراپی، کاردرمانی، پزشکی قانونی نیز دعوت به حضور شده است؛ 15 سخنران خارجی نیز از 10 کشور همچون فرانسه، کانادا، آمریکا، انگلیس، لبنان، اسلوانی و اسپانیا حضور دارند و همچنین 151 سخنران در قالب 95 هیات رییسه به 200 مبحث علمی و پژوهشی در این رویداد اشاره می کنند.


دبیر علمی کنگره اظهار کرد: هفت کارگاه تخصصی و فوق تخصصی با محوریت آخرین دستاوردهای علمی در حوزه عصب شناسی برگزار می شود که شامل مباحث اختلالات حرکتی، درمان گرفتگی عضلات بیمارانی که در تصادفات و یا بیماری ام اس و سکته مغزی دچار آن مشکل شدند.


وی به درمان های غیر دارویی به عنوان یکی از مباحث مهم در کارگاه اشاره کرد و افزود: درمان های تزریقی و دیگر روش های درمانی عصب های درگیر در این رویداد مورد بحث قرار می گیرد و بیماران به صورت زنده توسط متخصصین مورد درمان قرار می گیرند تا ابهامات متخصصان شرکت کننده در این رویداد با مشاهده روش های جدید درمان رفع شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha