این نکته ثابت شده که برنامه غذایی سرشار از گوشت قرمز و گوشت های فرآوری شده، با افزایش خطر ابتلا به سرطان روده مرتبط است.

9 اتفاق عجیبی که با مصرف غذاهای فرآوری شده در بدن می افتد

سلامت نیوز: این نکته ثابت شده که برنامه غذایی سرشار از گوشت قرمز و گوشت های فرآوری شده، با افزایش خطر ابتلا به سرطان روده مرتبط است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از آوای سلامت از authoritynutrition، برخی تحقیقات نیز حاکی از آنند که خوردن میزان زیادی گوشت فرآوری شده خطر ابتلا به بیماری های قلبی را افزایش می دهد.

با این حال 9 واکنش بدن بعد از مصرف غذاهای فراوری شده از این قرار است:

ضعف عضلات: بدن شما برای تعمیر و تقویت عضلات نیاز به پروتئین و چربی های سالم دارد. پس برای بهبود وضعیت عضلات بدن خود مطمئن شوید که غذاهای فرآوری شده را در رژیم خود نمی گنجانید.

سرماخوردگی: خوردن بیش از حد مواد غذایی فرآوری شده منجر به عدم توانایی شما برای مبارزه با سرماخوردگی به علت ضعف سیستم ایمنی بدن می شود. سیستم دفاعی بدن شما برای مبارزه با عفونت ها و ویروس ها نیاز به ویتامین ها و پروبیوتیک ها دارد.

کدر شدن پوست: کلید داشتن پوست روشن، تنها خریدن کرم ها و لوسیون های گران قیمت نیست بلکه انتخاب مواد غذایی نیز در این میان نقش موثری دارد. یکی از مزایای عمده صرف نظر کردن از فرآوری شده شامل حال پوست می شود. بسیاری از مواد نگهدارنده موجود در این غذاها امکان داشتن پوست روشن و سالم را از شما می گیرد.

کاهش سلامت چشم ها: باور کنید یا نه، آنچه که در دهان خود می گذارید، به طور مستقیم با سلامت چشم شما در ارتباط است. مهمترین مواد غذایی برای حمایت از سلامت چشم شامل آنتی اکسیدان هایی مانند بتاکاروتن و لوتین هستند مانند اسفناج، هویج و سیب زمینی شیرین. مواد مغذی که اغلب در غذاهای فرآوری شده یافت نمی شوند.

از بین رفتن استحکام ناخن ها: دنبال کردن رژیم حاوی فرآوری شده منجر به شکننده شدن ناخن ها و تغییر ظاهر آنها می شود. برای داشتن ناخن های قوی تر شما نیاز به پروتئین بالا و بیوتین دارید که در تخم مرغ و بادام هر دوی آنها یافت می شود.

کاهش انرژی: مصرف بیش از حد فرآوری شده باعث می شود در تمام طول روز احساس خستگی کنید. مشکل این غذاها این است که حاوی میزان زیادی سدیم، هورمون ها و مواد نگهدارنده هستند که منجر به بروز اختلالات هورمونی در بدن شده و جریان خون را به سمت ارگان ها کاهش می دهند و عملکرد آنها را با مشکل مواجه می کند که نتیجه آن بروز خستگی و کاهش سطح انرژی است.

تضعیف سلامت موها: هنگامی که شما وعده های سنگین فرآوری شده را انتخاب می کنید، به سلامت موی خود نیز لطمه زده اید چون سلامت مو نیاز به انتخاب گزینه های غنی از مواد مغذی دارد. اسیدهای چرب امگا 3 برای سلامت موها مهم است و به ندرت در بسته بندی های فرآوری شده وجود دارد. پس سعی کنید برای داشتن موی سالم تر و درخشانتر به سراغ گردو و چربی های سالم در آجیل های بدون نمک بروید.

کاهش خلق و خو: تنقلاتی که انتخاب می کنید، نوع خلق و خوی شما را مشخص می کند. غذاهای کمتر پردازش شده مسلما با بهبود خلق و خو در ارتباط مستقیم هستند.

از بین رفتن کیفیت خواب: شکر سنگین، و چربی های ترانس مواد بسته بندی شده منجر به اختلال خواب می شود. قند افزوده در بسیاری از این محصولات نیز منجر به فوران قند خون و عدم خواب مناسب خواهد شد. غذاهای چرب در کل عملکرد طبیعی مواد شیمیایی در مغز که مسئول تشویق خواب منظم هستند را مختل می کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha