دوشنبه ۳ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۰
کد خبر: 242150

حالا که فصل گیلاس و هم‌خانواده‌های دوست‌داشتنی‌اش نزدیک است، می‌خواهیم چند دلیل قانع‌کننده برای هر هفته گیلاس خوردن را با شما در میان بگذاریم.

5 دلیل برای دوست داشتن گیلاس

سلامت نیوز: حالا که فصل گیلاس و هم‌خانواده‌های دوست‌داشتنی‌اش نزدیک است، می‌خواهیم چند دلیل قانع‌کننده برای هر هفته گیلاس خوردن را با شما در میان بگذاریم.

زبل شوید
به گزارش سلامت نیوز به نقل از هفته نامه آتیه نو، اگر ضعیف هستید و می‌خواهید انرژی‌تان بیشتر شود، گیلاس و هم‌خانواده‌های قرمزرنگش را بیشتر مصرف کنید. آنتی‌اکسیدان‌های موجود در این میوه، با رادیکال‌های آزاد در بدن مبارزه می‌کنند و از بی‌حالی و کم‌انرژی شدنتان جلوگیری می‌کنند. گیلاس، یک میوه کم‌کالری، اما انرژی‌بخش است، پس لااقل در روزهای پر کار سراغش بروید.

بخوابید
اگر شب‌ها خوب نمی‌خوابید یا چندین دقیقه طول می‌کشد به خواب بروید، گیلاس بخورید. این میوه آرامش‌بخش و سرشار از ملاتونین، گرچه در روز به شما انرژی بیشتری می‌دهد، اما در شب، زمینه را برای آرام خوابیدنتان فراهم کرده و با تنظیم فشار و قندخونتان، خواب بهتری را برایتان میسر می‌کند.

آرام شوید
اگر همیشه استرس دارید یا اینکه کارتان به شما اضطراب وارد می‌کند، بیشتر گیلاس بخورید. به گفته محققان، این میوه، آرامش‌بخش است و با کم‌کردن التهاب بافت‌های بدنتان، به جسم شما هم آرامش می‌دهد.

درد نکشید
اگر آرتریت روماتوئید دارید یا به دیگر دردهای التهابی دچار هستید، سراغ گیلاس بروید. این میوه ترش و شیرین، همان‌طور که پیش از این گفتیم، التهاب میان بافت‌های بدن را کم می‌کند و به همین دلیل دردهای ناشی از مشکلات التهابی را کاهش می‌دهد.

فشارخونتان پایین بماند
اگر فکر می‌کنید تنها گذر سال‌ها و بالارفتن سن است که زمینه را برای بالارفتن فشارخونتان فراهم می‌کند در اشتباه هستید. تغییرات سبک زندگی، مشکلات اضطرابی و سفره‌ای که پای آن می‌نشینید هم می‌توانند احتمال ابتلایتان به این مشکل را بالا ببرند. به همین دلیل پیش از آنکه این درد سراغ شما بیاید، باید با اصلاح شیوه زندگی و رژیم غذایی‌تان در برابر آن بایستید. به‌گفته محققان، مصرف بیشتر گیلاس، می‌تواند احتمال بالا رفتن فشارخون شما را کاهش دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha