شایع ترین بیماری چشم در دوران سالمندی، آب مروارید است كه در مراحل اولیه با جراحی برطرف می شود و در صورت درمان نکردن به موقع، می تواند موجب از دست رفتن بینایی شود .

آب مروارید، شایع ترین بیماری چشم در دوران سالمندی

سلامت نیوز:شایع ترین بیماری چشم در دوران سالمندی، آب مروارید است كه در مراحل اولیه با جراحی برطرف می شود و در صورت درمان نکردن به موقع، می تواند موجب از دست رفتن بینایی شود .

به گزارش  سلامت نیوز ، دكتر احمد دلبری ، متخصص سالمندان  در گفت و گو با برنامه «شور زندگی» شبکه رادیویی سلامت در خصوص سالمندان و مشكلات بینایی  گفت: به خوبی می دانیم كه با ورود به ٥٠سالگی، چشمان ما دچار كاهش و ضعف بینایی می شود و در صورت بی توجهی و مراقبت نکردن، بیماری های چشم در دوران سالمندی، بیشتر می شود.

وی با بیان اینکه علاوه بر كاهش بینایی، باید نسبت به  خارش و سوزش ناشی ازخشكی چشم ها حساس باشیم، ادامه داد: شایع ترین بیماری چشم در دوران سالمندی آب مروارید است كه در مراحل اولیه با جراحی برطرف می شود و در صورت درمان نکردن به موقع، می تواند موجب از دست رفتن بینایی شود .

این متخصص سالمندان با تاکید بر اینکه از مصرف خودسرانه داروها به خصوص قطره های چشمی حاوی كورتون، كه روی عدسی چشم تاثیر زیادی می گذارد، پرهیز كنید، افزود: ویزیت و معاینات دوره ای چشم بعد از ٥٠سالگی، هردوسال یك بار ضروری است. از آنجایی كه علائم بیماری های چشم به صورت تدریجی ظاهر می شود پزشك قبل از اینكه مشكل جدی عارض شود تشخیص می دهد و درمان می کند .

وی در ادامه با بیان اینکه در روزهای آفتابی، به خصوص تابستان، از عینك آفتابی و كلاه سایه بان دار باید استفاده كرد، تصریح کرد: بیماران دیابتی توجه بیشتری به چشمان خود داشته باشند، چون ابتلا به آب مروارید و آب سیاه در این بیماران بیش از دو برابر افراد سالم است.

دلبری، در پایان اظهارداشت: رژیم غذایی سرشار از ویتامین ها و سبزیجات و میوه ها و آنتی اكسیدان ها بسیار كمك كننده است و توصیه می شود .همچنین ترك سیگار، كمك شایانی در پیشگیری از بیماری های چشمی می كند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha