تهران (پانا) - رئیس سازمان بهزیستی از اختصاص ۲۳۰ میلیارد تومان برای بیمه اجتماعی زنان و دختران (سرپرست خانوار) خبر داد و گفت تعدادی افراد جدید به لیست بیمه اضافه می شود.

اختصاص ۲۳۰ میلیارد تومان برای بیمه اجتماعی زنان سرپرست خانوار

سلامت نیوز: رئیس سازمان بهزیستی از اختصاص ۲۳۰ میلیارد تومان برای بیمه اجتماعی زنان و دختران (سرپرست خانوار) خبر داد و گفت تعدادی افراد جدید به لیست بیمه اضافه می شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از سازمان بهزیستی ، انوشیروان محسنی بندپی در مراسم امضای تفاهم نامه با صندوق بیمه اجتماعی روستائیان و عشایر، افزود: یکی از اهداف انقلاب اسلامی برقراری عدالت اجتماعی است و سیاست های رفاهی ما این است که در راستای ارتقاء زندگی و معیشت افراد و ایجاد فرصت های برابر اقدام کنیم.

وی گفت: با اقدامات انجام شده سعی می کنیم از ایجاد نابرابری و بی عدالتی در زندگی افراد جلوگیری کنیم و نسبت به مداخله بهنگام و برابر اقدام نمائیم.

محسنی بندپی با اشاره به اینکه رسیدگی به توانمندی سازی از زنان سرپرست خانوار یکی از اقدامات بهزیستی است که در این راستا برنامه و طرح هایی در دست اجرا داریم، که یکی از آنها بیمه های اجتماعی است که امروز تفاهم نامه ای منعقد خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه در خصوص شاخص های جنسیتی در آموزش و سلامت زنان رتبه های قابل قبولی داریم، اما در اقتصاد خیر گفت: بر همین اساس باید سعی کنیم در این خصوص نیز اقدامات برابری را انجام دهیم.

محسنی بندپی گفت: اکنون سه میلیون زن سرپرست خانوار در کشور زندگی می کنند که بخشی از آنان بر اساس طلاق به جمعیت هدف ما اضافه شده اند و ما سعی می کنیم با نهادینه کردن استقرار نظام رفاه اجتماعی و توانمندسازی زنان، زمینه های حمایت از آنها را فراهم کنیم که البته سیاستهای حمایتی و اجتماعی در درازمدت پاسخگو نیست و باید برنامه هایی در جهت توانمندسازی آنها اجرایی نمائیم.

وی از افزایش مستمری ها از ابتدای سال گذشته خبر داد و گفت در سال جاری نیز ۱۰ تا ۱۴ درصد میزان مستمری افزایش پیدا می کند و سیاست ما و کشورهای پیشرفته نهادینه سازی و استقرار نظام جامع رفاه است تا بتوانیم از ظرفیت های زنان استفاده لازم را ببریم.

وی به اختصاص ۲۳۰ میلیارد تومان برای بیمه اجتماعی زنان در بودجه ۹۷ بهزیستی اشاره کرد و گفت: فراکسیون زنان این بودجه را مخصوص زنان سرپرست خانوار و سایر زنان در نظر گرفت و همین باعث می شود هر عقب ماندگی که در پرداخت سهم بیمه ای آنها داشتیم را جبران کنیم و همچنین تعداد جدیدی نیز به لیست بیمه ای زنان روستایی اضافه کنیم.

به گفته محسنی بندپی، بر اساس تفاهم نامه امروز ۶۰ هزار زن و دختر سرپرست خانوار تحت پوشش بیمه قرار می گیرند.

وی گفت: ۱۲۰۰ گروه همیار زنان سرپرست خانوار در قالب زنان و دختران مشغول به فعالیت هستند که از حمایت های بهزیستی بهره مند می شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha