چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۷

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی با اشاره به صدور دستورالعمل اجرای مشوق‌های بیمه کارفرمایی و قابل اجرا بودن آن از ابتدای امسال گفت: کارفرمایان با به‌کارگیری نیروهای جدید با شرایطی از مزایایی چون 2 سال معافیت از حق بیمه برخوردار می‌شوند.

شرایط برخورداری کارفرمایان از معافیت بیمه‌ای

سلامت نیوز:مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی با اشاره به صدور دستورالعمل اجرای مشوق‌های بیمه کارفرمایی و قابل اجرا بودن آن از ابتدای امسال گفت: کارفرمایان با به‌کارگیری نیروهای جدید با شرایطی از مزایایی چون 2 سال معافیت از حق بیمه برخوردار می‌شوند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از «ایران» تقی‌نوربخش با بیان اینکه حداکثر سن بیمه‌شده باید 34سال باشد افزود: عدم سابقه بیمه‌ای بیش از یک‌سال قبل از ثبت‌نام و سپری شدن حداقل سه ماه از ثبت‌نام در مراکز کاریابی مجاز و رسمی از شرایط این دستورالعمل است. وی ادامه داد: همچنین کارگاهی که فرد در آن مشغول به کار است باید دارای کد کارگاهی و حداقل دو نفر تحت پوشش داشته باشد.

نوربخش با اشاره به این که مدت اعتبار این طرح نیز دو سال است اظهار داشت: به ازای هر دو نفر بیمه شده شاغل در کارگاه یک نفر نیروی جدید واجد شرایط می‌تواند تحت پوشش سازمان تأمین اجتماعی قرار گیرد. وی با تأکید بر ‌مکلف شدن دولت برای پرداخت 50 هزار میلیارد تومان از مطالبات تأمین اجتماعی گفت: در بند «و» و «ن» تبصره 5 بودجه، دولت مکلف شده 50 هزار میلیارد تومان از مطالبات را بپردازد که‌ بند «و» از طریق تسویه تسهیلات بانکی و بند «ن» بقیه 50 هزار میلیارد است که در چهار بند برای آن پیش‌بینی‌هایی شده است.

در واقع تمهیدات تاریخی مجلس و دولت ایجاد شده تا سازمان بدهی‌های خود را به مراکز طرف قرارداد به روز کند. نوربخش با اشاره به شعار امسال گفت: ما می‌توانیم نقش مؤثری در رونق فضای کسب و کار داشته باشیم. از ابتدای امسال یک بسته حمایتی تصویب شده که در سال‌جاری شاهد اجرای آن خواهیم بود. بخش اول این بسته شامل بخشودگی جرایم کارفرمایان است. این پیشنهاد تقدیم هیأت وزیران شده و در جلسه فردای هیأت دولت به بحث گذاشته می‌شود تا جرایم خوش حسابان بخشیده شود. مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی گفت: علاوه بر برنامه‌های اعلام شده، امسال آمادگی داریم حق بیمه‌های کارفرمایی معوق را به صورت درازمدت و 45 قسطه تقسیط کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha