باتغییراتی که امسال برای ثبت نام آرم طرح ترافیک انجام شد بسیاری از معلولان سردرگم شدندو دراین میان مسئولان و متولیان ازرسیدگی و پاسخگویی به این موضوع سر باز می زنند و آنها راپاسکاری می کنند.

سردرگمی معلولان برای ثبت نام آرم طرح ترافیک/ پاسکاری مسئولان

سلامت نیوز: باتغییراتی که امسال برای ثبت نام آرم طرح ترافیک انجام شد بسیاری از معلولان سردرگم شدندو دراین میان مسئولان و متولیان ازرسیدگی و پاسخگویی به این موضوع سر باز می زنند و آنها راپاسکاری می کنند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، ثبت نام آرم طرح ترافیک طی سالهای گذشته با یک رویه ثابت انجام می شد و هیچ مشکلی نیز برای ثبت نام معلولان به وجود نمی آمد اما امسال تغییرات اعمال شده باعث نارضایتی بسیاری از افراد به خصوص معلولان جسمی و حرکتی شد به طوری که معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران عنوان کرده که امسال به معلولان آرم طرح ترافیک رایگان نمی دهیم و سازمان بهزیستی نیز معرفی نامه برای آنها صادر نمی کند و از سوی دیگر دفاتر خدمات الکترونیک شهر مدارک این افراد را قبول نمی کنند و این گونه هر روز این افراد درگیر ثبت نام و جمع آوری مدارک از این سازمان به سازمان دیگر هستند.

یکی از معلولان در تماس با خبرگزاری مهر نسبت به مشکل ایجاد شده و عدم تخصیص سهمیه به معلولان جسمی و حرکتی برای ثبت نام آرم طرح ترافیک گلایه کرد و گفت: از قبل از عید تاکنون هر روز به معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران و همچنین بهزیستی مراجعه می کنم اما تاکنون پاسخ درستی به من داده نشده است.

وی عنوان کرد: طی سال های گذشته به راحتی برای دریافت آرم طرح ترافیک ثبت نام می کردیم و مشکلی نیز ایجاد نمی شد اما امسال به یکباره در نحوه ثبت نام و ارائه طرح تغییراتی ایجاد شد و همین موضوع باعث بروز مشکلات زیاد و سردرگمی ما شده است.

وی افزود: هنگامی که به دفاتر خدمات الکترونیک مراجعه می کنیم عنوان می کنند که معرفی نامه از سازمان بهزیستی بیاورید و این سازمان نیز می گوید معاون حمل و نقل و ترافیک از دادن سهمیه به معلولان جسمی و حرکتی امتناع کرده است و به همین دلیل معرفی نامه نمی دهند و این معاونت نیز مجددا معلولان را به دفاتر پاس می دهد.

وی با اشاره به اینکه دو ماه است که درگیر طرح ترافیک هستم و هر روز از این سازمان به سازمان دیگر می روم، اظهار داشت: بدون داشتن طرح ترافیک امکان خروج از منزل را نداریم و اگر طرح به ما ندهند، با مشکلات زیادی مواجه خواهیم شد.

این معلول که تحت پوشش سازمان بهزیستی است، گفت: با توجه به اینکه از نظر مالی توانایی کافی برای سرویس مدرسه و یا آژانس گرفتن نداریم، به همین دلیل از مسئولان می خواهم تا قبل از اینکه این طرح اجرایی شود نسبت به رفع مشکلات ما و ثبت نام معلولان در دفاتر اقدامات لازم را انجام دهند؛ چرا که این گونه امنیت روانی بخشی از جامعه به هم می ریزد و ما نیز شهروند این جامعه هستیم و می خواهیم مثل مردم عادی زندگی کنیم.

وی گفت: هیچکس پاسخگوی مشکلات ما نیست و بهزیستی که متولی ما است، پاسخ درستی نمی دهد و فقط می گویند سازمان حمل و نقل و ترافیک ممانعت می کند و مسئولان شهرداری نیز عنوان می کنند از طریق بهزیستی ثبت نام کنید. بالاخره ما چه باید بکنیم؟

این معلول تاکید کرد: هفته دیگر مهلت ثبت نام و ارائه مدارک به اتمام می رسد و طرح اجرایی می شود اما هنوز تکلیف ما مشخص نشده است. 


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha