وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بر لزوم تجمیع خدمات مراکز درمانی شهرداری و وزارت بهداشت تاکید کرد.

وزیر بهداشت: بیمه‌ها سفره خود را به اندازه پول‌شان پهن کنند

سلامت نیوز:وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بر لزوم تجمیع خدمات مراکز درمانی شهرداری و وزارت بهداشت تاکید کرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، دکتر قاضی‌زاده هاشمی صبح امروز در حاشیه بازدید از مرکز آموزشی کودکان کار (پرتو) و درمانگاه شهرداری در منطقه ۱۷ با حضور در جمع خبرنگاران گفت: این مرکز درمانی که در حال حاضر در آن ایستاده‌ایم ۱۷ سال پیش ساخته شده است و این در حالی است که مجموعه شهرداری در سراسر شهر خدمات زیادی را طی سال‌های اخیر ارائه کرده است.

وی با بیان این که وزارت بهداشت در طول تاریخ در حوزه‌های مختلف از جمله سلامت جسم، روان، پیشگیری و ... اقدامات موثری را انجام داده است، اظهار کرد: وزارت بهداشت در قالب مراکز و خانه‌های بهداشت اقدامات خوبی را در سطح محلات انجام داده است.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان این‌که ما برای عرض خسته نباشید به این محل آمده‌ایم، اضافه کرد: خیرین نقش زیادی در ارتقاء حس نودوستی و کمک به دیگران دارند که باید از ظرفیت آنها بیشتر استفاده کنیم.

هاشمی با بیان این که شهرداری تهران در ۱۸ منطقه مراکز درمانی دارد، گفت: شهرداری به وزارت بهداشت کمک می‌کند و ما بیشتر می‌توانیم از آنها کمک بگیریم و از آنها ممنون هستیم که در انجام کارها به ما کمک می‌کنند، اما باید دقت داشته باشیم که بهتر است کارهایمان را با شهرداری تجمیع کنیم چرا که حالا من در این مرکز دیدم که خدمات دندانپزشکی انجام می‌شود و ما هم در درمانگاه‌های خود خدمات اینچینین انجام می‌دهیم که بهتر است این خدمات تجمیع شود.

وی با بیان این‌که در گذشته و شهرداری وقت رایزنی‌هایی در این زمینه انجام شده است، افزود: امیدواریم شهردار جدید نیز اهتمام زیادی در مورد بهداشت و درمان مردم شهر داشته باشد، چرا که اگراین مراکز تجمیع و یکپارچه شود می‌توانیم در مساله درمان و پیشگیری خدمات زیادی ارائه دهیم و ما بیش از دیگران معتقد به یکپارچه‌سازی خدمات هستیم.

به گفته وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اگر بتوانیم با استفاده از ظرفیت سراهای محله آنها را به مرکز جامع خدمات پزشکی تبدیل کنیم اقدام خوبی صورت گرفته است.

قاضی‌زاده هاشمی با بیان این‌که بسیاری از مشکلات ما به دلیل فرار و پراکندگی مسئولیت است، ادامه داد: هر کسی باید در حوزه فعالیت خود اقدام کند و معتقدم راهکار حل مشکلات فعلی، اجتماعی شدن سلامت است.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر خشم گسترده در برخی از کودکان کار گفت: خشم عمومی است اما در برخی از افراد از جمله کودکان کار بنا به دلایلی از جمله سرخوردگی اجتماعی بیشتر است و واقعا از همه خواهش می‌کنم که مراقب سلامت روان باشند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان این‌که نباید امید را از مردم گرفت و باید نشاط را در جامعه افزایش داد، اظهار کرد: القاء ناامیدی و افزایش مطالبات غیرواقعی کاری است که توسط دشمنان پیش گرفته می‌شود. به عنوان مثال پدر هر خانواده بودجه‌ای دارد و اگر توقعات‌مان بیش از حد توان باشد حتما نارضایتی ایجاد می‌کند و باعث ایجاد خشم می‌شود.

هاشمی با بیان این‌که در مورد کودکان کار نیز باید مردم تهران پای کار بیایند چرا که صرفا ارائه‌ خدمات کافی نیست و باید علاوه بر آموزش، همدلی و همراهی نیز وجود داشته باشد، اظهار کرد: به نظر من یکی از اقداماتی که ثوابش زیاد است این خواهد بود که به کودکان کار، خانواده‌های نیازمند و غیره توجه ویژه‌ای شود.

وی به مساله بیمه اشاره و اظهار کرد: یکی از مشکلات ما بیمه است، چرا که بیمه‌ها نیز باید سازوکار علمی خود را داشته باشند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان این‌که بیمه‌ها بنگاه‌های اقتصادی هستند که باید درآمد و هزینه آنها با یکدیگر تناسب داشته باشد، گفت: نباید بار زیادی به دوش بیمه‌ها انداخت و یا برعکس و معتقدم که ساختار بیمه‌ها نیازمند بازنگری مجدد است و باید مردم حق بیمه بدهند، دولت کمک کند و بیمه‌ها نیز سفره خود را به اندازه پول‌شان پهن کنند که کسری نیاورند، چرا که در حال حاضر یکی از دلایل کاهش اعتبار بیمه‌ها، مساله معوقه است و هر چند همه تلاش می‌کنند که بدهی بیمه‌ها به روز شود، اما هنوز تا هنوز تا نقطه مطلوب فاصله وجود دارد و این مساله برای ما نیز مشکلات زیادی ایجاد کرده است، چرا که گردش اقتصادی را در سلامت تحت تاثیر خود قرار داده است.


  

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha