رئیس مرکز تحقیقات اختلالات خواب اعلام کرد ۴۰ درصد تصادفات مرگبار ناشی از اختلالات خواب است.

۴۰ درصد تصادفات مرگبار ناشی از اختلالات خواب است

سلامت نیوز:رئیس مرکز تحقیقات اختلالات خواب اعلام کرد  ۴۰ درصد تصادفات مرگبار ناشی از اختلالات خواب است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، دکتر خسرو صادق‌نیت در حاشیه هشتمین همایش اختلالات خواب اظهار کرد: افرادی که شیفت‌کار یا شب‌کار دچار عارضه خواب‌آلودگی شده و همین مسئله تاثیر منفی بر روی شغل و آنها می‌گذارد به طوریکه ۴۰ درصد از تصادفات مرگبار مربوط به مسئله خواب‌آلودگی و اختلالات ناشی از آن است.

وی ادامه داد: اختلالات خواب شغلی بر سلامت افراد تاثیر منفی می‌گذارد و امروزه سعی کرده‌ایم با شناسایی عوامل خواب‌آلودگی و اختلالات ناشی از آن عوارض مربوط به این بیماری را در افراد جامعه کنترل کنیم.

رئیس مرکز تحقیقات و اختلالات خواب با اشاره به اینکه ۳۰ درصد از شاغلان، شب کار هستند، عنوان کرد: شب‌کاری علاوه بر اختلالات خواب عوارض دیگری مانند مشکلات قلبی، گوارشی به همراه دارد و  بی‌خوابی و مشکلاتی را برای مادران باردار به همراه دارد.

وی تاکید کرد: برای معاینات سلامتی در زمینه‌های مختلف از جمله اختلالات خواب حدود ۱۰ سال است که برنامه مشخص و مدونی تدوین شده است و افرادی مانند رانندگان هر سال مورد ارزیابی قرار گرفته و در صورت وجود هر مشکلی به بخش مربوطه ارجاع داده می‌شوند.

صادق‌نیت گفت: بر اساس قانون سالی یکبار مشاغل حساس مانند لوکوموتیو رانان و رانندگان حرفه‌ای مورد ارزیابی و معاینه قرار می‌گیرند و امروزه برنامه منظمی برای رانندگان حرفه‌ای در کشور وجود دارد.

 

   

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha