رئیس کمیته امداد با اعضای کمیسیون‌های امنیت ملی و سیاست خارجی، اجتماعی، عمران، شورای‌های امور داخلی کشور و قضایی و حقوقی مجلس دیدار و گفت‌وگو کرد.

معوقات مددجویان تا پایان اردیبهشت پرداخت می شود

سلامت نیوز:رئیس کمیته امداد با اعضای کمیسیون‌های امنیت ملی و سیاست خارجی، اجتماعی، عمران، شورای‌های امور داخلی کشور و قضایی و حقوقی مجلس دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از آنا، از کمیته امداد امام خمینی(ره) سید پرویز فتاح، رئیس کمیته امداد با اشاره به تصمیم دولت، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان برنامه و بودجه مبنی بر افزایش ۱۰ درصدی مستمری مددجویان اعلام کرد: با توجه به تاثیر افزایش قیمت‌ها به ویژه نرخ ارز و طلا در وضعیت اقتصادی، تصمیم گرفته شد مستمری مددجویان ۱۴.۵ درصد افزایش یابد که ما به التفاوت افزایش مستمری فروردین ماه، اردیبهشت ماه پرداخت می‌شود.

وی با اشاره به اختصاص اعتبار هزار و ۴۰۰ میلیارد تومانی بانک‌های عامل به اشتغال مددجویان کمیته امداد ابراز امیدواری کرد که با اختصاص سهمی از ۱.۵ میلیارد دلار برداشتی از صندوق توسعه ملی نسبت به اشتغال مددجویان، کمیته امداد در سال ۹۷ عملکرد بهتری در این زمینه خواهد داشت.

فتاح با اعلام اینکه در سال گذشته حدود ۱۳۵ هزار فقره تسهیلات اشتغال‌زایی به جامعه هدف پرداخت شد، گفت: از این رقم، هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان توسط بانک‌های عامل و ۴۵۰ میلیارد تومان نیز توسط صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت تامین شد.

رئیس کمیته امداد با بیان اینکه این نهاد برای مددجویان متناسب با ظرفیت، توانایی و اقتضای منطقه اشتغال‌زایی می‌کند، افزود: با توجه به شرایط اجتماعی و اقتصادی کشور تصمیم گرفته شد امسال کمک‌های موردی کمیته امداد نسبت به سال گذشته افزایش یابد.

وی درباره خروج مددجویان از چرخه حمایتی کمیته امداد توضیح داد: خروج افراد از این چرخه طبیعی است و این امر طبق شرایط خاصی انجام می‌شود؛ به طور نمونه بر اساس قانون دختران تحت حمایت پس از ازدواج و پسران نیز پس از رسیدن به سن ۱۸ سال از چرخه حمایتی کمیته امداد خارج و افراد جدید جایگزین می‌شوند.

فتاح اصلی‌ترین عامل خروج افراد از چرخه حمایتی کمیته امداد را اشتغال و خودکفایی مددجویان دانست و یادآور شد: در واقع اگر خانوار تحت حمایت دارای درآمدی پایدار شود و از نظر مالی توانایی استقلال داشته باشد از چرخه حمایتی خارج می‌شوند.

رئیس کمیته امداد با بیان اینکه سطح درآمدی مددجویان برای خروج از چرخه حمایتی این نهاد با توجه به تورم متغیر است، گفت: سال گذشته بیش از ۱۰۰ هزار خانوار پس از خودکفایی از چرخه حمایتی کمیته امداد خارج شدند. در سال ۹۷ نیز این روند ادامه خواهد یافت.


   

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha