وزیر بهداشت با تاکید بر خدمات یکپارچه به کودکان کار،علت بسیاری از مشکلات را فرار از مسئولیت ها و پراکنده عمل کردن دانست.

وزیر بهداشت:سلامت مردم زیرساخت اجتماعی شدن است

سلامت نیوز: وزیر بهداشت با تاکید بر خدمات یکپارچه به کودکان کار،علت بسیاری از مشکلات را فرار از مسئولیت ها و پراکنده عمل کردن دانست.
 
به گزارش سلامت نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛ حسن قاضی زاده هاشمی، وزیربهداشت، دربازدید از مرکز آموزش و پایش سلامتی کودکان کار در بوستان شهدای گمنام واقع در منطقه ١٧ تهران در جمع خبرنگاران، درباره رسیدگی به کودکان کار اظهار کرد: خدمات متعددی در طول یک سال اخیر برای این کودکان انجام شده است که وزارت بهداشت هم در این راستا اقداماتی داشته است.
 
وی ادامه داد: خیرین از هر صنفی مانند پرستار، کسبه، مهندس و مواردی از این قبیل باید حس نوع‌دوستی به کودکان کار داشته باشند؛ کمکی که ما می‌توانیم انجام دهیم کار‌ها را با کار‌هایی که شهرداری تهران انجام می‌دهد تجمیع کنیم.
 
قاضی زاده هاشمی بیان کرد: اگر ما بتوانیم از سرا‌ی محله‌ها به عنوان مرکز جامع خدمات بهداشتی استفاده کنیم این كار بسیار موفقیت‌آمیز خواهد بود که در این مورد بارها از ظرفیت شوراهای شهر و شهرداری‌ها استفاده شده است.
 
وزیر بهداشت بیان کرد: امیدواریم یکی از مهم ترین اهداف شهردار جدید موضوع بهداشت و درمان باشد و فکر می‌کنم اگر کار‌ها تجمیع شود حتما موثر خواهد بود، چون مهم‌ترین مسئله پیشگیری است.

وی ادامه داد: پیشگیری میسر نمی‌شود مگر اینکه مردم بخواهند و بعد از آن می‌توانیم خدمات یکپارچه داشته باشیم، بسیاری از مشکلاتی که ما در تهران داریم به دلیل پراکندگی و در عین حال فرار از مسئولیت‌ها است.

قاضی‌زاده هاشمی عنوان کرد: کسانی که قرار است پاسخگو باشند متعدد هستند؛ هر کسی مشکل را به گردن دیگری می‌اندازد، امیدوارم بتوانیم خدمات خودمان را در تهران بزرگ یکپارچه کنیم و بتوانیم با شهرداری‌ها هماهنگ باشیم.


سلامت مردم زیرساخت اجتماعی شدن است

وی با اشاره به اینکه راهکار، اجتماعی شدن سلامت مردم است، گفت: امسال مهم‌ترین کار باید پیشگیری از بیماری‌ها در بین مردم باشد و امیدواریم شهرداری هم در این خصوص کمک کند.

وزیر بهداشت با بیان اینکه خشم در بین مردم عمومی است و نمی‌توان این خصیصه را صرفا به کودکان کار نسبت داد، افزود: خشم در بین کودکان کار به دلیل سرخوردگی‌ها است؛ این مسئله عمومیت دارد و خواهش می‌کنم همه موضوع سلامت روان را رعایت کنند، این با امید دادن میسر می‌شود، امید به آینده مهم است و برخی تلاش به نا امیدی دارند.

وی با اشاره به اینکه دولت مانند پدر در خانواده پولی محدود دارد، ادامه داد: اگر در خانواده‌ای بیش از توان پدر درخواست باشد، باعث نا امیدی می‌شود؛ این خشم در درون كودكان كار ناشی از این موضوع است كه در طول این چند سال گذشته به آن توجه نشده است.

وی با اشاره به اینکه مهم‌ترین خدمت به کودکان کار آموزش، همکاری، خدمات و همدلی است، عنوان کرد: امسال در رسیدگی به کودکان بسیار تاکید شده است که این رسیدگی صرفا دادن خدمات نیست و توجه به کودکان هم اهمیت دارد و اینکار بالاترین ثواب محسوب می شود.

وی ادامه داد: بیش از آنکه ضرورت داشته باشد در کار‌های عبادی اجتماعی شرکت کنیم، باید به کودکان کار و خانواده‌های آن‌ها توجه داشته باشیم چراکه این کار بالاتر از عبادت تلقی می‌شود.


تناسب بین درآمد و هزینه در بیمه ها وجود ندارد

وزیر بهداشت با اشاره به اینکه یکی از مهم‌ترین مشکلات، چالش‌های بیمه‌ای است، گفت: بیمه باید ساز و کار علمی خود را داشته باشد درواقع بیمه یک بنگاه اقتصادی است که باید درآمد و هزینه هایش متناسب باشد، که در شرایط فعلی این تناسب وجود ندارد.

وی ادامه داد: گاهی دولت و مجلس بار زیادی را روی دوش بیمه می‌گذارند و منابع را تأمین نمی‌کنند البته گاهی برعکس اتفاق افتاده است؛ یعنی بیمه نتوانسته به طور دقیق معوقات را تشخیص دهد و مطالبات را از مجلس دریافت کند که فکر می‌کنم این موضوع نیاز به یک بازنگری مجدد دارد.

وزیر بهداشت با اشاره به اینکه مردم باید حق بیمه را پرداخت کنند، افزود: دولت باید در این کار نظارت داشته باشد و بیمه هم سفره اش را به اندازه پولی که دارد پهن کند؛ یکی از دلایلی که باعث می‌شود اعتبار بیمه کاهش داشته باشد معوقات است، من مطمین هستم هم تأمین اجتماعی و هم دولت در اینکه بدهی‌ها را به روز کنند در تلاش هستند.

وی با اشاره به اینکه این گردش اقتصادی برای ما هم مشکلاتی ایجاد کرده است، یادآور شد: برای تأمین هزینه‌های دارو، تجهیزات پزشکی دچار مشکل هستیم و تلاش می‌کنیم این خدمات را به روز کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha