معاون آموزشی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: میزان مشارکت جمهوری اسلامی ایران در تولید علم جهانی طی سال های اخیر در همه حوزه ها افزایش یافته است.

لاریجانی: مشارکت ایران در تولید علم جهانی افزایش یافته است

سلامت نیوز: معاون آموزشی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: میزان مشارکت جمهوری اسلامی ایران در تولید علم جهانی طی سال های اخیر در همه حوزه ها افزایش یافته است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا، باقر لاریجانی در حاشیه کنگره قاره ای درماتولوژی در پاسخ به سوال خبرنگار علمی ایرنا افزود: آمارهای جدید بین المللی نشان می دهد که ایران بالاترین کشور در منطقه از لحاظ تولیدات علمی است.


وی به ارتقای جایگاه علمی کشور براساس آخرین آمار منتشره اشاره کرد و گفت: با وجود همه چالش ها، کشور ما در تولید علم پیشرفت رو به جلو داشته است.
وی بیان کرد: نقش ما در تولید علم حوزه پزشکی افزایش چشمگیری یافته است و محققان این حوزه هم در حال تولید علم هستند.

**وزارت بهداشت، توسعه تبادلات علمی را دنبال می کند


لاریجانی بر لزوم تبادلات علمی با استادان و مراکز تحقیقاتی خارج از کشور تاکید کرد و افزود: وزارت بهداشت، توسعه تبادلات علمی با خارج از کشور را دنبال می کند.


وی ادامه داد که اینگونه رویدادهای علمی هم می تواند زمینه تبادلات و ارتباطات بیشتر علمی را فراهم آورد و هم نقشی در آشنایی بیشتر با فرهنگ ایرانی داشته باشد.


وی، استقبال خوب مدعوین خارجی از کنگره قاره ای درماتولوژی را نشان دهنده جایگاه شناخته شده ایران در حوزه علوم پزشکی دانست و خاطرنشان کرد: این موضوع در برخی از رشته ها بروز بیشتری دارد.


معاون وزیر بهداشت به حضور تعداد زیادی از محققان خارجی در این کنگره اشاره کرد و گفت: با وجود همه مشکلاتی که برای سفر به ایران، ممکن است برای آنان به وجود آید، و تحریکاتی که وجود دارد این محققان با علاقمندی به ایران سفر و در این کنگره شرکت کرده اند.

**امکان بهره گیری از توان استادان ایرانی خارج از کشور


وی ادامه داد: طی وقت اخیر، آیین نامه ای به دانشگاه های علوم پزشکی ارسال و به آنها توصیه شده است که می توانند از توان استادان ایرانی خارج از کشور یا سایر استادان به عنوان استاد افتخاری در گروه های علمی خود استفاده کنند.


لاریجانی اظهار کرد: به نظر می رسد این کار، صحیح ترین کار برای ارتباط بیشتر استادان ایرانی با بخش های مرتبط یا استادان همان رشته تخصصی باشد.
وی افزود: این کار، علاوه بر ارتباطات وسیع علمی، می تواند ارتقای تبادلات علمی را فراهم کند.


معاون وزیر بهداشت اظهار امیدواری کرد در سال جاری، دانشگاه ها بتوانند قدم های استواری در این زمینه بردارند.


کنگره قاره‌ای درماتولوژی که پنجم اردیبهشت در سالن همایش‌های صدا و سیما به همت مرکز آموزش و پژوهش بیماری‌های پوست و جذام دانشگاه علوم پزشکی تهران در حال برگزاری است تا هفتم این ماه به کار خود ادامه می دهد.


ارائه آخرین اطلاعات علمی در زمینه بیماری‌های پوست، ایمونولوژی پوست، پوست در اطفال و بیماری‌های سیستمیک پوست در کنگره مورد بحث قرار می گیرند.
این کنگره با همکاری انجمن متخصصین پوست ایران، انجمن اروپایی لیزر پوست، مجمع انجمن‌های بین‌المللی جراحی پوست و زیبایی، آکادمی سلامت جهانی و شبکه بین‌المللی بیماری‌های التهابی پوست ، رؤسای مراکز تحقیقاتی پوست و مراکز آموزشی پوست و انجمن متخصصین پوست ایران برگزار می شود.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha