مدیرکل دفتر امور سلامت وزارت آموزش و پرورش با اشاره به ادامه اجرای طرح وارنیش فلورایدتراپی در سال تحصیلی آتی گفت: این طرح از سال ۹۳ شروع شده و مطالعات نشان می‌دهد موجب بهبود شاخص‌های بهداشت دهان و دندان دانش‌آموزان شده است.

بهبود شاخص‌های بهداشت دهان و دندان دانش‌آموزان/ ادامه اجرای طرح وارنیش فلورایدتراپی

سلامت نیوز:مدیرکل دفتر امور سلامت وزارت آموزش و پرورش با اشاره به ادامه اجرای طرح وارنیش فلورایدتراپی در سال تحصیلی آتی گفت: این طرح از سال ۹۳ شروع شده و مطالعات نشان می‌دهد موجب بهبود شاخص‌های بهداشت دهان و دندان دانش‌آموزان شده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا،حسن ضیاءالدینی با بیان اینکه یکی از عوامل سلامت، تحرک بدنی و ورزش است اظهار کرد: مطالعه کاسپین که اخیرا انجام شده نشان می‌دهد بخش قابل توجهی از کودکان و نوجوانان دچار اضافه وزن و چاقی هستند.

وی افزود: به همین منظور برنامه‌هایی را طراحی و به کمک وزارت بهداشت در مدارس اجرا می‌کنیم که از جمله آنها می‌توان به بوفه‌ها و پایگاه‌های تغذیه سالم اشاره کرد. علاوه بر این تلاش می‌کنیم آموزش‌هایی نیز برای خانواده‌ها داشته باشیم.

مدیرکل دفتر امور سلامت وزارت آموزش و پرورش در ادامه با بیان اینکه سلامت نوجوانان نیز  بسیار حائز اهمیت است و طرح سلامت نوجوانی را بویژه برای دختران مدارس شبانه روزی در دست اجرا داریم گفت:  ارتقاء و بهبود تغذیه‌ و همچنین آموزش‌های دوران بلوغ در قالب این طرح در مدارس دنبال می‌شود.

ضیاءالدینی همچنین با اشاره به ادامه اجرای طرح وارنیش فلورایدتراپی افزود: طرح وارنیش فلوراید تراپی از سال ۹۳ در جمعیت دانش آموزی شروع شد و طبق تحقیقات صورت گرفته اکنون شاهد بهبود شاخص‌های بهداشت دهان و دندان و کاهش پوسیدگی دندانی  هستیم.

وی ادامه داد: وارنیش فلوراید تا ۴۰ درصد کاهش پوسیدگی دندانی را به همراه دارد.


 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha