دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۱
کد خبر: 242750

از بین بردن و پاکسازی سموم از بدن، برای حفظ سلامت ضروری است.

سم زدایی طبیعی با 14 ماده غذایی

سلامت نیوز:، از بین بردن و پاکسازی سموم از بدن، برای حفظ سلامت ضروری است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از جام جم،مواد غذایی زیر نقش عمده‌ای در پاکسازی سموم از بدن دارند:

خیار: 95 درصد این ماده غذایی را آب تشکیل می‌دهد. آب فراوان خیار به دفع سموم کمک می‌کند. خیار همچنین ضمن قلیایی ساختن محیط بدن، مجموعه‌ای از مواد غذایی قدرتمند را در اختیار بدن قرار می‌دهد.

سیر: کبد را برای تولید آنزیم‌های سم‌زدا تحریک می‌کند.

کلم بروکلی: ضمن خنثی کردن و حذف سموم، دوز بالایی از ویتامین‌ها را برای بدن تامین می‌کند.

عدس: این ماده غذایی غنی از فیبر در از بین بردن سموم به بدن کمک می‌کند، کلسترول خون را کاهش داده و قند خون را متعادل می‌سازد.

برگ شلغم: برگ شلغم بخشی از خانواده سبزیجات چلیپایی، سرشار از آنتی‌اکسیدان‌ و مواد مغذی حاوی گوگرد است (بدون گوگرد، بدن نمی‌تواند بدرستی سموم ناشی از مواد دارویی، سموم محیطی و فلزات سنگین را دفع کند). همچنین گلوکوزینولات موجود در برگ شلغم به فعال شدن آنزیم‌های سم‌زدا و تنظیم آنها کمک می‌کند.

تخمه آفتابگردان: این دانه‌های کوچک نه تنها سرشار از سلنیوم و ویتامین E است بلکه به قابلیت سم‌زدایی کبد کمک کرده و از تشکیل کلسترول در خون و سرخرگ‌ها جلوگیری می‌کند.

گردو: چربی‌های سالم امگا 3 را برای کمک به سم‌زدایی بدن تامین می‌کند.

زردچوبه: تحریک کننده عملکرد کبد است و افزودن آن به رژیم غذایی به سلامت عمومی بدن کمک می‌کند.

فلفل قرمز: ویتامین C گل سرسبد ویتامین‌ها در زمینه سم‌زدایی است ؛ زیرا سموم را به مواد قابل هضم تبدیل می‌کند. یک عدد فلفل قرمز سه برابر یک پرتقال ویتامین C دارد.

شاهی: این سبزی مغذی، رادیکال‌های آزاد را از سلول‌ها دور نگه می‌دارد و آنزیم‌های پاکسازی کننده بدن در کبد را تقویت می‌کند.

ماش: این دانه‌های مغذی که هزاران سال است توسط پزشکان طب آیورودا مورد استفاده قرار می‌گیرد، هضم آسانی دارد و سموم باقی مانده در دیواره روده را جذب می‌کند.

کنگر فرنگی: سینارین موجود در برگ‌های کنگر تولید صفرا را افزایش می‌دهد و سلامت گوارش را تامین می‌کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha