سلامت نیوز :معاون توسعه منابع وزارت بهداشت گفت: 100 دستگاه اتوبوس آمبولانس جدید خریداری شده و تا پایان تیر 90 وارد ناوگان مركز فوریت‌های پزشكی (115) در سراسر كشور می‌شوند.

عباس حسنی در گفت‌و‌گو با فارس، افزود: 100 دستگاه اتوبوس آمبولانس جدید پس از برگزاری مناقصه از یك تولید كننده داخلی خریداری شده و از اواخر امسال تا پایان تیر 90 این آمبولانس‌ها به تدریج برای ورود به ناوگان اورژانس 115كشور به وزارت بهداشت تحویل می‌شود.

وی ادامه داد: هر اتوبوس آمبولانس به اندازه 6 تا 7 دستگاه آمبولانس معمولی در تصادفات كارایی دارد. علاوه بر این از این آمبولانس‌ها برای استقرار در محل‌های حوادث برای ارائه خدمات فوریت‌های پزشكی یا به عنوان درمانگاه سرپایی در جاهایی كه دانشگاههای علوم پزشكی تشخیص دهند می‌توان استفاده كرد.

معاون توسعه منابع و مدیریت وزارت بهداشت خاطرنشان كرد: ورود این خودروهای جدید به ناوگان اورژانس كشور ظرفیت جدیدی برای ارائه خدمات بیشتر به مردم فراهم می‌كند كه به خصوص در حوادث بزرگ بین جاده‌ای قابل استفاده است.

وی گفت: هزینه كل خرید این آمبولانس‌ها را فعلاً نمی‌توانیم اعلام كنیم اما باید گفت قیمت خرید یك اتوبوس معمولی خوب حداقل 220 میلیون تومان است كه برای این خودروها باید وسایل و تجهیزات خاص داخل آمبولانس نیز تعبیه شود كه قیمت را بالاتر می‌برد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha