سه‌شنبه ۱۹ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۳:۰۴
کد خبر: 24285
سلامت نیوز :افزایش میزان پوسیدگی‌های دندانی شدید و عمیق در بین نوزادان 12 ماهه، پزشكان یك بیمارستان اطفال در استرالیا را بر آن داشته تا به والدین نسبت به تغذیه كودكانشان با شیشه شیر هشدار دهند.

به گزارش ایسنا، ‌این پزشكان به والدین تاكید می‌كنند كه تغذیه با شیشه شیر را در اسرع وقت متوقف كنند چون این روش تغذیه باعث پوسیدگی‌های شدید دندانی در نوزادان می‌شود.

روزنامه دیلی تلگراف در این باره گزارش داد: پزشكان بیمارستان اطفال وست میر تاكید دارند كه مكیدن شیشه شیر مشكلات جدی را برای نوزاد به ویژه در شب همراه دارد چون به هنگام شب، نوزاد زمان طولانی‌تر از شیشه شیر استفاده می‌كند و قند لاكتوز كه به طور طبیعی هم در شیر مادر و هم در شیر خشك موجود است وقتی با پلاك‌های داخل دهان نوزاد تركیب شود، می‌تواند مینای دندانهای شیری كودك را تخریب كرده و سبب پوسیدگی سریع و تحمیل دندانهای شیری شود.

ریچارد ویدمر استادیار این بیمارستان و رییس بخش خدمات دندانپزشكی در این باره تصریح كرد: بهترین ایده این است كه نوزادان مستقیما بعد از تغذیه از شیر مادر روش استفاده از لیوان و فنجان برای نوشیدن شیر را بیاموزند و بنابراین ریختن شیر مادر داخل شیشه شیر هم روش نامناسبی است كه به دندانها آسیب می‌رساند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha