متخصصان علوم پزشكی در آمریكا می‌گویند با سه راه كار ساده و بدون خرج می‌توانید كیفیت زندگی كودكان مبتلا به آسم را بهبود بخشید.

سلامت نیوز :متخصصان علوم پزشكی در آمریكا می‌گویند با سه راه كار ساده و بدون خرج می‌توانید كیفیت زندگی كودكان مبتلا به آسم را بهبود بخشید.

به گزارش ایسنا، برطرف كردن فاكتورهای آشفته كننده مثل تلفن‌های همراه و تلویزیون، شركت در كنترل‌های رفتاری مثل قانونمندی و انضباط متعادل و نیز شركت در ارتباطات مفیدی كه نشان دهنده علاقه و دلبستگی هستند بعنوان سه روش ساده می‌توانند زندگی كودكان آسمی را بهبود بخشیده و آرام‌تر كنند.

دكتر باربارا اچ. فیز، رییس مركز مطالعات خانواده در دانشگاه ایلینویز و دستیاران وی، فیلم‌های ویدئویی را از چندین خانواده كه كودكان 5 تا 12 ساله مبتلا به آسم دائمی داشتند، تهیه كرده و این فیلم را مورد ارزیابی قرار دارند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، در این فیلم‌ها رفتارهای خانواده‌ها بویژه در هنگام صرف وعده‌های غذایی به دقت بررسی شد.

دكتر فیز تاكید كرد: وقتی خانواده‌ها در زمانهای صرف وعده‌های غذایی‌ عادات، رفتارها و ارتباطات مناسبی داشته باشند مزایای بسیاری برای كودكان خواهد داشت از جمله اینكه خطر ابتلا به اختلالات تغذیه، چاقی و سوء مصرف مواد ناسالم در آنها كاهش پیدا می‌كند.

این فاكتور برای بهبود شرایط كودكان مبتلا به آسم نیز بسیار حائز اهمیت است. بودن در كنار خانواده با روابط خوب و ابراز علاقه در كنترل این بیماری در كودكان و در عین حال در مدیریت بهتر مسائل پزشكی و دارویی در كودكان مبتلا بسیار مفید و موثر است.

این مطالعه در مجله «رشد كودك» به چاپ رسیده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha