سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۳
کد خبر: 242902

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس، با بیان اینکه پروتکل درمانی برای معتادان استفاده کننده از مواد مخدر صنعتی وجود ندارد، گفت: بهزیستی بدون اختصاص منابع دردرمان معتادان موفق نخواهد بود.

پروتکل درمانی اعتیاد مصوب ۱۰ سال پیش است

سلامت نیوز: عضو کمیسیون اجتماعی مجلس، با بیان اینکه پروتکل درمانی برای معتادان استفاده کننده از مواد مخدر صنعتی وجود ندارد، گفت: بهزیستی بدون اختصاص منابع دردرمان معتادان موفق نخواهد بود.

به گزارش سلامت نیوز، رسول خضری درگفت وگو با خانه ملت، با اشاره به صحبت های معاون مرکز توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی  درخصوص اینکه سال گذشته تنها نیمی از بودجه بیمه اعتیاد صرف درمان معتادان شد، گفت: درسال 96 و 97 دولت بودجه ویژه ای رابرای درمان معتادان در نظرگرفت، ضمن اینکه در فاز چهارم طرح تحول سلامت نیز به بحث درمان معتادان توجه قابل قبولی شده است؛ اما این بودجه ها به هیچ وجه در درمان معتادان کافی نیست.

نماینده مردم سردشت و پیرانشهر درمجلس شورای اسلامی، با تاکید براینکه عدم تخصیص بودجه  واعتبارات کافی برای درمان معتادان بارها درنشست هایی با حضور وزیرکار، مسئولان سازمان بهزیستی و دستگاه های دیگر تذکر داده شده است، افزود:  به طور کلی این اعتبارات حتی برای درمان های سرپایی معتادان نیز پاسخگو نیست؛ بنابراین برای درمان های بستری و استفاده از خدمات سطح 2 و 3 درمان باید منابع بیشتری را اختصاص داد.

وی با بیان اینکه درحال حاضر دو مشکل اساسی در حوزه مبارزه با اعتیاد و کاهش مصرف مواد مخدر وجود دارد، تصریح کرد: متاسفانه پروتکل های درمان اعتیاد در کشور به روز نبوده و مصوب حداقل یک دهه پیش است، ضمن اینکه برای درمان معتادان استفاده کننده از مواد مخدر صنعتی نیز پروتکلی درکشور تصویب نشده است؛ بنابراین به طور بنیادی و اساسی مشکلات مهمی در این بخش وجود دارد.

خضری با اشاره به اینکه دولت باید از اعتبارات دراختیار ازجمله مابه تفاوت نرخ تسعیر ارز منابع مورد نیاز برای درمان معتادان را تامین کند، گفت: بهزیستی متولی بحث درمان معتادان بوده و با همکاری سازمان بیمه سلامت اقدامات درمانی برای افراد معتاد را انجام می شود، البته چون دربرنامه ششم توسعه بیمه سلامت از وزارت تعاون منفک و به وزارت بهداشت ملحق شد؛ باید از این سازمان نیز درخواست کرد که به وظایف خود در این زمینه عمل کند؛ البته بیمه سلامت و بهزیستی بدون اختصاص منابع توانایی درمان معتادان را ندارند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس، با بیان اینکه تخصیص اعتبارات درحوزه درمان باید به شکل صد درصد باشد، افزود: عدم تخصیص اعتبارات حتی به میزان یک درصد تاثیر مستقیمی بر روند درمان بیماران مبتلا به اعتیاد دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha