سلامت نیوز :یك متخصص اطفال گفت: سرماخوردگی شایع‌ترین عفونت حاد دستگاه تنفسی در كودكان است و بیش از یك پنجم مراجعه كودكان به مراكز درمانی به علت ابتلا به این بیماری است.

ناصر كلانتر در گفت‌وگو با فارس  با بیان اینكه سرماخوردگی، شایع‌ترین عفونت حاد دستگاه تنفسی در كودكان است، اظهار داشت: در 6 ماه نخست زندگی به ویژه ماه اول، اطرافیان باید مراقب باشند كه نوزاد سرما ‌نخورد البته به دلیل آنتی‌بادی‌های موجود در شیر مادر، ابتلای نوزاد به بیماری سرما‌خوردگی خیلی كم‌ اتفاق می‌افتد.

این متخصص اطفال ادامه داد: سرماخوردگی نوزاد یك ماهه به دلیل بی‌توجهی و ناآگاهی افراد خانواده است؛ آنچه كه در سرما‌خوردگی مطرح است، ویروس مربوط به سرما‌خوردگی است كه در مخاط بینی و مجاری هوایی فوقانی قرار دارد و در مواجهه با هوای سرد فعال می‌شود كه همین مسئله منجر به سرما‌خوردگی می‌شود.

كلانتر افزود: نوزادان به خاطر داشتن جثه ظریف و ضعف در سیستم ایمنی، بیشتر در معرض بیماری‌های ویروسی قرار دارند به همین خاطر اگر نفس، سرفه و عطسه فرد سرماخورده به طور مستقیم با صورت نوزاد برخورد كند، وبروس‌های فرد بیمار به دهان و بینی نوزاد وارد شده و در نهایت او به سرما‌خوردگی مبتلا می‌شود.

وی تب، بی‌قراری و شیر نخوردن به خاطر گرفتگی بینی را از علائم سرماخوردگی در نوزادان دانست و خاطرنشان كرد: باید به این نكته توجه داشت كه وجود هر نوع عارضه‌ در كودكان زیر 2 ماه باید توسط پزشك مورد بررسی قرار گیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha