معاون درمان وزیر بهداشت با اشاره به تدوین دستورالعمل تجویز و مصرف آنتی‌بیوتیک‌های پرمصرف گفت: یکی از سنجه‌های اعتباربخشی بیمارستان‌ها، به تجویز و مصرف آنتی بیوتیک اختصاص خواهد یافت و رنکینگ دانشگاه‌ها بر اساس این سنجه انجام خواهد شد.

ابلاغ دستورالعمل تجویز و مصرف ۸ قلم آنتی بیوتیک پر هزینه در کشور

سلامت نیوز:معاون درمان وزیر بهداشت با اشاره به تدوین دستورالعمل تجویز و مصرف آنتی‌بیوتیک‌های پرمصرف گفت: یکی از سنجه‌های اعتباربخشی بیمارستان‌ها، به تجویز و مصرف آنتی بیوتیک اختصاص خواهد یافت و رنکینگ دانشگاه‌ها بر اساس این سنجه انجام خواهد شد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از وبدا، دکتر قاسم جان بابایی در گردهمایی که به منظور بررسی دستورالعمل تجویز آنتی بیوتیک جهت کاهش مصرف آنتی بیوتیک و مدیریت هزینه‌ها برگزار شد، گفت: سازمان بهداشت جهانی، مقاومت آنتی بیوتیکی را یکی از بزرگ‌ترین خطرات تهدید کننده سلامت عمومی جهان اعلام کرده و تجویز و مصرف بیش از حد و خودسرانه را یکی از دلایل مقاومت آنتی بیوتیکی می‌داند. 

وی گفت: تجویز بی‌رویه آنتی بیوتیک‌های نسل جدید و گران قیمت، علاوه بر تحمیل هزینه به بیمار و نظام درمانی کشور، موجب بروز مقاومت‌های آنتی بیوتیکی در سطح جامعه خواهد شد که در آینده، درمان بیماری‌های عفونی و واگیردار را با مشکلات عدیده‌ای مواجه خواهد کرد.

معاون درمان وزارت بهداشت، برنامه‌ریزی در تجویز و مصرف دارو و تجهیزات غیرلازم را برای مدیریت هزینه‌ها ضروری دانست و افزود: معاونت درمان وزارت بهداشت با همکاری سازمان غذا و دارو و انجمن بیماری‌های عفونی و گرمسیری، در راستای مدیریت بهینه هزینه‌های خدمات سلامت و کاهش بروز مقاومت میکروبی، دستورالعمل تجویز و مصرف هشت قلم آنتی بیوتیک پر هزینه را تدوین و ابلاغ کرده است که امیدواریم با مدیریت تجویز و مصرف آنتی بیوتیک‌ها، بتوانیم مقاومت میکروبی را کاهش دهیم.

جان بابایی اعلام کرد: مدیریت تجویز و مصرف آنتی بیوتیک در بیمارستان‌ها در اعتباربخشی و رنکینگ دانشگاه ها موثر خواهد بود، در این زمینه، مهارت کادر درمان را نیز  باید بهبود بخشیم.

وی در پایان تاکید کرد: بیمارستان و دانشگاه‌هایی که بتوانند مصرف آنتی بیوتیک، ملزومات و داروها را مدیریت کنند، در واقع امنیت و ایمنی بیمار را فراهم آورده‌اند.



برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha