رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی درباره آینده طرح تحول سلامت گفت: این طرح متعلق به مردم است و کسی نخواهد توانست این طرح را از مردم پس بگیرد.

کسی نمی‌تواند طرح تحول سلامت را از مردم بگیرد

سلامت نیوز:رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی درباره آینده طرح تحول سلامت گفت: این طرح متعلق به مردم است و کسی نخواهد توانست این طرح را از مردم پس بگیرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، دکتر محمد آقاجانی روز یکشنبه در نشست خبری به تشریح فعالیت‌های دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی پرداخت و افزود: این دانشگاه ۳۰۰ مرکز ارائه خدمات بهداشتی دارد که کار خدمات‌رسانی به پنج میلیون و ۲۰۰ هزار نفر از جمعیت شهر و استان تهران را بر عهده دارد.

وی با اشاره به وجود ۲۰ بیمارستان تحت پوشش این دانشگاه ادامه داد: سال گذشته ۲۵۰ هزار بستری در بیمارستان‌های این دانشگاه داشتیم که ۵۸ درصد آنها مربوط به بیمارانی بوده است که از سایر استان‌ها به بیمارستان‌های دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی مراجعه کرده‌اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با عنوان این مطلب که سه برنامه اساسی در دستور کار حوزه درمان این دانشگاه قرار دارد، افزود: توسعه زیرساخت‌ها یکی از برنامه‌های مهم این دانشگاه است. با توجه به اینکه در حال حاضر ۱۱ هزار و ۶۰۰ تخت بیمارستانی فعال داریم که ۴۷۰۰ تخت آن، دولتی و مابقی غیردولتی است.

آقاجانی با اشاره به سند درمان ۱۴۰۴ تصریح کرد: بر اساس این سند باید تعداد تخت‌های بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی به ۲۱ هزار و ۶۰۰ تخت برسد که سهم بخش دولتی ۱۰ هزار و ۱۰۰ تخت خواهد بود.

وی تأکید کرد: درواقع برای دستیابی به اهداف سند درمان ۱۴۰۴، باید تعداد تخت‌های بیمارستانی این دانشگاه دو برابر شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی به ارتقای بهره‌وری به عنوان برنامه دوم در حوزه درمان و همچنین ارتقای کیفیت خدمات درمانی و جلب رضایت بیماران به عنوان سومین برنامه این دانشگاه اشاره کرد و گفت: در سال ۹۷ برای ایجاد ۱۲۵۰ تخت جدید بیمارستانی برنامه‌ریزی کرده‌ایم که با تأمین اعتبارات لازم، امکان بهره‌برداری از آنها فراهم می‌شود.

آقاجانی در رابطه با آینده طرح تحول سلامت اظهار داشت: این طرح متعلق به مردم است و کسی نخواهد توانست آن را از مردم پس بگیرد، زیرا این طرح، قانون ۲۰ سال معطل مانده کشور را اجرایی کرده است؛ هرچند باید بپذیریم کشور دچار بحران مالی است و حوزه سلامت نیز روزهای دشواری را سپری می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: طرح تحول سلامت مطالبه عمومی است و استمرار خواهد داشت.



برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha