شهردار سابق تهران، یکی از مولفه های مهم برای داشتن شهر زیست پذیر را توجه به سلامت جسم و روان شهروندان عنوان کرد.

اختلالات اضطرابی در شهرها ۲۰ درصد بیشتر از روستاها

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، محمد علی نجفی در دومین روز از برگزاری چهل و دومین کنگره جامعه جراحان ایران در مرکز همایش های رازی، گفت: شرایط شهر تهران به لحاظ زیستی خیلی مناسب نیست و باید پایتخت را با استانداردهای جهانی زیست پذیری وفق داد تا بتوان تهران را به شهری زیست پذیر تبدیل نمود.

وی، یکی از مولفه های مهم زیست پذیری را مقوله سلامت دانست و افزود: سازمان جهانی بهداشت و دیگر سازمان های بین المللی، سال هاست که بر مقوله «شهر سالم» تاکید دارند، از همین رو باید شرایط و فضایی به وجود بیاید که زندگی همراه با سلامت جسمی و روانی را برای شهروندان تامین کرد.

اگر علاقه مند به مطالعه بیشتر درباره اختلالات اضطرابی می باشید، این مطلب را از دست ندهید.

نجفی ادامه داد: برای تامین زندگی شهروندان در شهر سالم، باید به دو مقوله در فضای عمومی شهر تهران توجه داشت.

شهردار سابق تهران، توجه به آسایش و آرامش را مطرح کرد و افزود: آسایش، شامل مجموعه ای از عوامل همچون حمل و نقل، دسترسی به فضاهای عمومی و... است و آرامش، جنبه های روانی زندگی در شهر را شامل می شود.

وی گفت: سلامت جسمی و روانی، دو بخش بسیار مهم از دو مولفه آسایش و آرامش تلقی می شود که می بایست در زندگی شهری به آنها توجه نمود. زیرا، ارتباط مستقیم بین مولفه های زندگی شهری و سلامت جسمانی و روانی افراد وجود دارد.

نجفی با اشاره به بالا بودن آمار اختلالات روانی در شهرهای بزرگ نسبت به روستاها، افزود: اختلالات اضطرابی در شهرها ۲۰ درصد بیشتر از روستاهاست و دلیل آن نیز روشن است. معضلاتی همچون، ترافیک، آلودگی صوتی و...، که می تواند منجر به تشدید اختلالات روانی شود.

وی در ادامه به نقش جامعه پزشکی و برنامه های سلامت محور برای داشتن شهر زیست پذیر اشاره کرد و گفت: برنامه های حوزه سلامت، از این جهت که شهر را به محیطی زیست پذیر تبدیل کند، از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

نجفی به ارتباط و تعامل با وزارت بهداشت و دانشگاه های علوم پزشکی شهر تهران در دوران کوتاه مدیریت در شهرداری تهران اشاره کرد و افزود: روابط حسنه ای با این مجموعه ها برقرار شد که اگر تداوم یابد، تاثیر بسزایی در ارتقای سلامت شهروندان خواهد داشت.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha