دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۴

حتماً می‌دانید که پشت هر ضرب المثل قدیمی حکمتی است، نمونه بارز آن را که با یک دست نمی‌توان چند هندوانه برداشت، همه شنیده‌ایم، بعضی‌ها دوست دارند در بیشتر امور زندگی موفق باشند و جایگاه خوبی داشته باشند اما ممکن است این احساس چنان شدت پیدا کند که فرد ناخودآگاه تمام شبانه روز استرس شدیدی برای بهتر بودن و انجام کارها به نحو احسن داشته باشد.

چرا حالم خوب نیست؟

سلامت نیوز:حتماً می‌دانید که پشت هر ضرب المثل قدیمی حکمتی است، نمونه بارز آن را که با یک دست نمی‌توان چند هندوانه برداشت، همه شنیده‌ایم، بعضی‌ها دوست دارند در بیشتر امور زندگی موفق باشند و جایگاه خوبی داشته باشند اما ممکن است این احساس چنان شدت پیدا کند که فرد ناخودآگاه تمام شبانه روز استرس شدیدی برای بهتر بودن و انجام کارها به نحو احسن داشته باشد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایران، در چنین وضعیتی فرد هر چه بیشتر تلاش می‌کند باز هم حال خوبی ندارد چون در واقع در هیچ کدام از کارها به نتیجه مورد نظر نمی‌رسد.


مازیار جلوه، روان شناس در این باره می‌گوید: افرادی که چندین کار را به موازات هم شروع می‌کنند ناخودآگاه متحمل استرس فراوانی می‌شوند تا اندازه‌ای که در نتیجه تنش بالا در نیمه‌های راه متوجه می‌شوند که کار مورد نظر آنها کیفیت پایینی دارد و یکی یکی آنها را رها می‌کنند؛ چنین فردی بدون برنامه‌ریزی فقط به فکر انجام کار و نتیجه آن است و نمی‌داند که دیر یا زود متحمل چه فشار روانی بالایی خواهد شد.


او در ادامه اضافه می‌کند: فشارهای روانی ممکن است فرد را مبتلا به بیماری‌های روان تنی (psychosomatic) کنند. بیماری‌هایی مانند میگرن، برخی از انواع سرطان، زخم معده، انواع روماتیسم، تعریق زیاد و سردرد از جمله بیماری‌هایی هستند که به‌دنبال استرس‌های فراوان افراد را تهدید می‌کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha