عضو کمیسیون بهداشت مجلس، با بیان اینکه بودجه ۳۴هزار میلیاردی حوزه سلامت حیات مراکز درمانی را تضمین می‌کند از عدم پرداخت مطالبات آزمایشگاه‌های تخصصی توسط بیمه‌ها انتقاد کرد.

تجهیزات آزمایشگاهی دست دوم چه بر سر بیماران می آورد؟

سلامت نیوز: عضو کمیسیون بهداشت مجلس، با بیان اینکه بودجه ۳۴هزار میلیاردی حوزه سلامت حیات مراکز درمانی را تضمین می‌کند از عدم پرداخت مطالبات آزمایشگاه‌های تخصصی توسط بیمه‌ها انتقاد کرد.

به گزارش سلامت نیوز، اکبر ترکی در گفت و گو با خانه ملت، در واکنش به اظهارنظر رئیس انجمن دکترای علوم آزمایشگاهی مبنی بر اینکه در صورت تداوم مشکلات اقتصادی آزمایشگاه‌ها، ممکن است بسیاری از آزمایشگاه‌های تشخیص پزشکی تعطیل شوند، گفت: در سال‌های اخیر بعد از تغییر تعرفه‌ها که در طرح تحول سلامت تعیین شد، تعدادی از مراکز به ارائه خدمات به مردم پرداختند ولی بیمه‌ها مطالبات آنها را به موقع پرداخت نکردند.

نماینده مردم فریدن، فریدونشهر و چادگان در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: عدم پرداخت مطالبات از سوی بیمه‌ها در قسمت کلینیک مشکلات خاص خود را دارد، اما مشکلاتی که در پی آن در مراکز پاراکلینیک به ویژه داروخانه‌ها ایجاد می‌شود با شدت بیشتری نمود پیدا می‌کند، چرا که هزینه‌ای را به منظور سرمایه‌گذاری بابت تامین تجهیزات مورد نیاز خود پرداخت می‌کنند که باید به آنها برگردد.

وی تصریح کرد: در مراکزی نیز که اقداماتی همچون تصویربرداری، رادیولوژی و آزمایش‌های تخصصی انجام می‌دهند، هم مواد و هم تجهیزات مورد نیاز خود را خریداری می‌کنند که از نرخ بالایی نیز برخوردار است و وقتی سرمایه آنها بدون درآمدزایی در چرخه گردش به منظور تهیه ملزوماتشان باقی می‌ماند، مشکلات مالی متعددی برای آنها ایجاد می‌کند.

ترکی اظهار کرد: به تازگی شنیدیم که تعدادی از این آزمایشگاه‌ها تجهیزات مورد نیاز خود را به ناچار به صورت دست دوم تهیه می‌کنند که مشکلات اقتصادی ایجادکننده این معضل به عدم دریافت به موقع مطالباتشان برمی‌گردد.

این نماینده مردم در مجلس دهم، در تکذیب احتمال تعطیلی تعداد زیادی از آزمایشگاه‌های تخصصی به دلیل مشکلات اقتصادی خاطرنشان کرد: با توجه به اعتباراتی که برای حوزه سلامت در قانون بودجه 97 تعیین شده است قطعا بیمه‌ها می‌توانند بخش اعظمی از مطالبات آنها را پرداخت کنند، ضمن اینکه بیمه‌های سلامت و تامین اجتماعی و وزارت بهداشت در پایان سال 96 پرداختی‌هایی به این مراکز داشتند و در چند ماه اول امسال نیز بخشی از بودجه 97 پرداخت می‌شود، بنابراین با مشکل جدی در حوزه اقتصادی مواجه نخواهند شد.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، با اشاره به افزایش اعتبارات حوزه سلامت در قانون بودجه 97 یادآورشد: امسال به حوزه بهداشت و درمان مبلغ 34هزار میلیارد تومان تخصیص داده شده است که با گردش مالی این حوزه و احتساب درآمدهایی که خود دارند، رقم بالاتری را نیز ایجاد می‌کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha