محققان توصیه می کنند مصرف ماهی، بخصوص ماهی های چرب، یک یا دو بار در هفته به کاهش ابتلا به بیماری های قلبی کمک می کند.

خوردن دو وعده ماهی در هفته از بیماری قلبی پیشگیری می کند

سلامت نیوز:محققان توصیه می کنند مصرف ماهی، بخصوص ماهی های چرب، یک یا دو بار در هفته به کاهش ابتلا به بیماری های قلبی کمک می کند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، انجمن قلب آمریکا مصرف دو وعده ۱۰۰ گرمی ماهی در هفته را توصیه می کند. بهترین گزینه در این مورد، ماهی های چرب با دوز بالا اسیدهای چرب اُمگا۳ است. این نوع ماهی ها شامل سالمون، ماهی تن، خال مخالی، قزل آلا دریاچه، شاه ماهی و ساردین است.

البته این گروه قلب هشدار می دهند هر نوع ماهی ای انتخاب کنید، اما آن را سرخ نکنید. چراکه مطالعات نشان می دهد ریسک نارسایی قلبی در افرادی که ماهی سرخ کرده مصرف می کنند ۴۸ درصد افزایش می یابد.

به گفته محققان، اسیدهای چرب اصلی اُمگا۳ موجود در ماهی EPA و DHA هستند.

EPA دارای خواص ضدالتهابی است که به مقابله با سخت شدن و تنگ شدن عروق خونی که می تواند منجر به حمله قلبی شود کمک می کند.

همچنین چربی های اُمگا۳ خون را کمتر در معرض لختگی قرار می دهند و دوز بالا آن می تواند به کاهش تری گلیسیریدها، نوعی چربی خون، کمک کند.

محققان تاکید می کنند ماهی های چرب تنها منبع اُمگا۳ نیستند. دانه چیا، دانه کتان و گردو هم از منابع خوب اسید آلفا لینولنیک (ALA) هستند که پیش ماده EPA تلقی شده و سپس به DHA تبدیل می شوند. اما مشکل اینجاست که تنها بخش کمی از ALA تبدیل می شود و نوع ژن به تعیین این تبدیل کمک می کند.

در مقابل، انجمن قلب آمریکا عنوان می کند که مصرف حدود ۱۱۵ گرم ماهی سالمون در هفته می تواند میزان روزانه امگا۳ توصیه شده بدن را تامین نماید؛ میزان توصیه شده مصرف روزانه امگا۳ حدود ۲۵۰ میلیگرم است.

نتایج دو مطالعه بزرگ در مورد مصرف ماهی نشان می دهد جایگزینی تنها ۳ درصد از کالری پروتئین بدست آمده از گوشت فرآوری شده با پروتئین حاصل از غذاهای دریایی با ۳۱ درصد کاهش خطر مرگ ناشی از عوارض و مشکلات قلبی یا سکته مرتبط است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha