دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۷
کد خبر: 244411

فراتر از اهدافی مانند تناسب اندام، بسیاری از علائم جسمی و روحی دیگر وجود دارند که به شما تاکید می کنند نیاز به تحرک بیشتری دارید.

بدن شما در 7 زمان، نیاز به تحرک بیشتری دارد

سلامت نیوز:فراتر از اهدافی مانند تناسب اندام، بسیاری از علائم جسمی و روحی دیگر وجود دارند که به شما تاکید می کنند نیاز به تحرک بیشتری دارید.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از آوای سلامت ،در اینجا 7 علت روشنی که نشان دهنده نیاز به تحرک بیشتر نسبت به زمان های دیگر است، آورده شده است:

مشکلات هضم: تنها 30 دقیقه یا بیشتر، پیاده روی سریع بعد از صرف شام به هضم موثرتر غذا کمک خواهد کرد. ورزش های هوازی با افزایش ریتم ضربان قلب و تنفس باعث بهبود انقباض عضلات روده و در نتیجه هضم بهتر مواد غذایی می شوند. این روند کاهش یبوست را نیز به دنبال دارد. علاوه بر این انجام ورزش منظم به افزایش باکتری های خوب روده که خود عاملی برای بهبود فرایند هضم است، کمک می کند.

وسوسه سیگار: طبق تحقیقاتی که نتایج آنها در مجله نوروفارماکولوژی آمریکا به چاپ رسیده، افزایش اندروفین ناشی از ورزش، اثرات اعتیادآور استعمال سیگار را خنثی می کند.

مشکل در به خواب رفتن: اگر شما مشکل در چرخه خواب شبانه روزی دارید، نیاز به حرکت بیشتری در طول روز دارید. محققان دانشگاه نورث وسترن نشان داده اند که انجام ورزش های سبک تا متوسط یک و نیم ساعت قبل از خواب بخصوص در میانسالان، چرخه خواب را بهبود می بخشد و از کم خوابی مزمن پیشگیری می کند.

خستگی مداوم: اگر خستگی شما حتی با وجود دریافت رژیم غذایی مناسب و خواب کافی همچنان ادامه دار است، نشان می دهد شما باید بیشتر از زمان های قبل ورزش کنید و تحرک داشته باشید. مطالعات محققان دانشگاه جورجیا نیز نشان داده است که تنها 20 دقیقه ورزش هوازی با شدت متوسط و سه بار در هفته میزان انرژی را تا 20 درصد افزایش می دهد و در رفع خستگی با تمرکز بر سیستم عصبی مرکزی موثر است.

درد ناگهانی: بسیاری از افراد بخصوص مبتلایان به آرتریت، هنگام بیدار شدن در صبح دچار دردهای ناگهانی در کمر، زانو و شانه ها می شوند و ترجیح می دهند مدت بیشتری را به استراحت بگذارند. در حالی که کاملا متضاد این روند برای کاهش درد مفید است. تحرک ماهیچه ها و جلوگیری از اسپاسم مفاصل، در افزایش پمپاز خون به منطقه دردناک بدن مهم است و به اندازه کافی برای کاهش درد می تواند سودمند باشد.

استرس بیش از حد: سطح استرس بالا خود بهانه ای برای تحرک بیشتر است و مطالعات نشان داده راه رفتن، دویدن، و تقویت بدن تنها برای 20 تا 30 دقیقه و تکرار آن هر سه تا چهار بار در هفته، می تواند به میزان قابل توجهی از میزان اضطراب بکاهد. بنا بر تحقیقات، اضافه کردن موسیقی به ورزش در مبارزه با استرس موثرتر است.

عدم تعادل هورمونی: ورزش یک راه عالی برای کمک به تنظیم هورمونی است و به عنوان مثال منجر به افزایش سطح تستوسترون و در نتیجه افزایش سوخت و ساز بدن، حفظ جوانی پوست و بهبود عملکرد مغز می شود.

منبع:readersdigest

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha