پس از زلزله مهیب هفت ماه گذشته کرمانشاه که حدود600نفر از هموطنانمان در آن جان باختند، کمک های قابل توجهی از سوی مردم و برخی نهادها به زلزله زدگان اهدا شد.

آغاز حسابرسی کمک های مردمی به زلزله زدگان کرمانشاه

سلامت نیوز:  پس از زلزله مهیب هفت ماه گذشته کرمانشاه که حدود600نفر از هموطنانمان در آن جان باختند، کمک های قابل توجهی از سوی مردم و برخی نهادها به زلزله زدگان اهدا شد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از خراسان ،طی چند ماه گذشته و بعد از آرام شدن نسبی و هیجانات فضا ، یک پرسش اساسی همواره نزد برخی از مردم مطرح می شد که آیا تمام کمک های مردمی به کرمانشاه رسید؟ در این خصوص اظهارنظرهای مختلف و اتفاقات متعددی رقم خورد تا این که برخی مقام های قضایی نیز در این خصوص مطالبی بیان کردند.  از ابلاغیه یک نهاد نظارتی حسابرسی  درباره  این کمک ها خبر می دهد که این موضوع را وارد مرحله ای جدی کرده است.

این خبر حاکی است: « بر اساس ابلاغیه یک نهاد نظارتی به تعدادی از مدیران اجرایی، مراکز اقتصادی و نهادهای اجتماعی، با تقدیر از تلاش ها و اقدامات آن ها برای رفع نیازهای ضروری و کمک به مردم زلزله زده استان کرمانشاه، از مخاطبان خواسته شده است برای اعلام آمار کلیه کمک های نقدی و غیرنقدی دریافتی از همکاران، بخش های مربوط و آحاد مردم تا نیمه خرداد اقدام و در صورت موجود بودن مستنداتی چون فیلم، عکس یا امثالهم از روند این اقدامات، آن را نیز ضمیمه گزارش خود کنند. »


 هنوز نمی‌دانیم پول‌های جمع‌آوری شده کجا هزینه شده است
در همین حال عضو شورای شهر سرپل ذهاب با اشاره به توقف ساخت‌وساز خانه‌های تخریب شده به دلیل نبود پول، از مهاجرت ۳۰ درصد مردم پل سرذهاب به کرمانشاه خبر داد.
سید مجتبی جاسمی در پاسخ به این سوال که سرانجام کمک‌های مردمی برای زلزله زدگان کرمانشاه چه شد؟ گفت: از کمک‌های مالی جمع‌آوری شده توسط مردم تاکنون چیزی به داخل و حتی خارج از شهر ورود نکرده است. ما هم متوجه هیچ گونه ساخت ‌وساز با پول‌هایی که توسط مردم جمع‌آوری شده است، نشده‌ایم، همه این ها در حد صحبت بوده است.

وی در گفت وگو با ایلنا ادامه داد: البته بخشی از این هزینه‌ها صرف کانکس و چادر شد، اما برخی از زلزله زده‌ها حتی کانکس هم ندارند و در چادر زندگی می‌کنند. تا به امروز گزارشی مبنی بر ساخت و ساز در سرپل ذهاب و روستاهای اطراف آن  از طریق کمک‌های نقدی که چهره‌های شناخته شده از مردم جمع آوری کردند، نداشته ایم.
بهتر است اگر فعالیتی در این زمینه صورت می‌گیرد، به ما اعلام کنند تا ذهن همه روشن شود که این پول‌ها کجا هزینه شده است؟ جاسمی همچنین تاکید کرد: تا آن جایی که من اطلاع دارم هزینه‌ای برای ساخت و ساز این مناطق با کمک‌های مردمی صرف نشده است، اگر هم شده باید در بخش شهری و روستایی اعلام کنند که چند درصد از این پول‌های جمع آوری شده را صرف ساخت خانه کرده‌اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha