دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۴

بعد از طلاق سخت است نگاه های مردم را تحمل کنم. دارم دیوانه می شوم. ساعت ها فکر می کنم و گاهی خودم را مقصر می دانم. از وقتى به دنیا آمده ام تاکنون سختی زیادی کشیده ام. پیش خودم فکر می کردم بعد از ازدواج دیگر سختی نمی کشم.

تحمل نگاه های مردم بعد از طلاق سخت است

سلامت نیوز-*منیژه مسگری: بعد از طلاق سخت است نگاه های مردم را تحمل کنم. دارم دیوانه می شوم. ساعت ها فکر می کنم و گاهی خودم را مقصر می دانم. از وقتى به دنیا آمده ام تاکنون سختی زیادی کشیده ام. پیش خودم فکر می کردم بعد از ازدواج دیگر سختی نمی کشم.
 
به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه خراسان، زندگی حاصل تجربیات مثبت و منفی افراد است. همیشه جدایی و پایان یک رابطه، می تواند آسیب های فراوانی داشته باشد چراکه معمولا با از هم پاشیدن هر رابطه ای، اعتماد به نفس و آرامش افراد به خطر می افتد و اگر فرد یاد نگرفته باشد با روش های صحیح این رخداد را مدیریت کند، دچار بحران های روحی و جسمی زیادی خواهد شد.

  تصمیم عجولانه برای ازدواج نگیرید
طلا،ق فرایندی است که برای هر یک از زوج ها تبعات خاص خود را دارد و بسیاری از افراد، برای رهایی از مشکلات بعد از طلاق نظیر احساس تنهایی، نیاز مالی، سرپرستی از فرزندان و فرار از نگاه ها و طعنه های سرزنش آمیز اطرافیان، ممکن است دست به اقداماتی چون ازدواج عجولانه مجدد بزنند که بی شک این تصمیم بدون ارزیابی دقیق نتایج مطلوبی در پی نخواهد داشت. بهتر است افراد بعد از جدایی، به خود فرصت دهند تا با مرور زندگی گذشته و حذف نکات منفی و تقویت ویژگی های مثبت در خود، آماده پذیرش فردی دیگر و قبول مسئولیت زندگی مشترک جدیدی شوند.

  زندگی قبلی تان را بررسی کنید
با این حال و اگر شما مخاطب محترم، خواهان برقراری رابطه ای سالم و صحیح با افراد جدید هستید، اجازه ندهید خاطرات منفی گذشته، آینده شما را به خطر بیندازد. به سفری کوتاه بروید و به دور از مزاحمت اطرافیان، رابطه شکست خورده خود را  از آغاز تا پایان بررسی کنید. با صداقت کامل، تمام اتفاقاتی را که در نهایت به تخریب این رابطه منجر شده است، مرور کنید. در تنهایی و در نهایت راستی و درستی سهم خود را در سه بعد رفتاری، احساسی و فکری در نابودی این رابطه ارزیابی کنید. برای ازدواج مجدد هم ملاک های قبلی خود را مرور و تلاش کنید این بار ملاک های منطقی تر و عاقلانه تری در انتخاب خود داشته باشید.


  کمی صبر کنید
برای رابطه از دست رفته، یک بار برای همیشه عزاداری و از سرکوب احساس خشم و غم ناشی از رابطه قبلی خودداری کنید. احساسات تان را با صحبت با فردی امین و آگاه تخلیه کنید و بروز دهید تا بتوانید رابطه ای سالم و صحیح با فرد دیگری برقرار کنید و برای ازدواج مجدد آماده شوید. نکته آخر این که، زن و مردهایی که طلاق گرفته اند، باتوجه به فشارهای درونی و بیرونی معمولا مدتی طول می کشد با واقعیت رخ داده کنار بیایند. چنان چه فشارها بیش از حد تحمل است، حتما باید به یک مشاور یا روان درمانگر مراجعه کنید تا هم شما را درک کند و هم برای حل موضوع پشتیبانی شوید.
*مشاور خانواده

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha