سه‌شنبه ۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۴
کد خبر: 244547

کلیه های شما بهترین اعضای بدن برای از بین بردن مواد زائد، مایعات اضافی، تنظیم نمک، پتاسیم، سطح اسید و فشار خون هستند.

نارسایی کلیه، 6 هشدار جدی برای بدن دارد

سلامت نیوز:کلیه های شما بهترین اعضای بدن برای از بین بردن مواد زائد، مایعات اضافی، تنظیم نمک، پتاسیم، سطح اسید و فشار خون هستند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  آوای سلامت ،نشانه های ابتلا به بیماری های کلیوی معمولا بسیار ظریف است و تا زمانی که به مرحله جدی نرسیده باشد، شاید خود را نشان ندهد. حتی ممکن است 90 درصد از عملکرد کلیه ها بدون داشتن علامتی آشکار، از بین برود.

بهترین راه برای محافظت از کلیه ها حفظ قند و فشار خون است. فشار خون بالا و دیابت مجرمان اصلی و مسئول دو سوم از موارد ابتلا به نارسایی کلیوی هستند. شما همچنین باید معاینات پزشکی سالانه از جمله بررسی های کامل خون را در نظر داشته باشید. اگر سطح کراتینین مولکولی بیش از حد بالا باشد، آزمایش خون اضافه، آزمایش ادرار و حتی اسکن از کلیه ها ممکن است پیشنهاد شود.

در این میان برخی از علائم هشدار دهنده وجود دارند که نشان می دهند نارسایی کلیه اتفاق افتاده است:

کاهش اشتها: این مشکل می تواند زمانی رخ دهد که مواد زائد کلیه به بقیه اندام ها مانند معده و مغز برود و آنها را دچار مشکل نماید.

افزایش فشار خون: هنگامی که کلیه ها آسیب می بینند، نمی توانند به طور موثر فشار خون را کنترل کنند. فشار ناشی از جریان خون، به رگ ها نیرو وارد کرده و موجب کشیدگی دیواره آن ها می شود و در راستای این مشکل، عروق کلیه هم دچار زخم و آسیب دیدگی می گردند.

تپش قلب: آسیب کلیه ها موجب تجمع پتاسیم در بدن می شود و این مشکل در نهایت سبب افزایش ضربان قلب می گردد.

افزایش وزن و تورم: کلیه ها مواد زاید بدن را از طریق ادرار دفع می کنند و هنگامی که عملکرد آنها کند شده و به درستی صورت نگیرد، این مایعات در بدن تجمع یافته و می تواند منجر به تورم مداوم در بافت ها شود.

ادرار کمتر از حد نرمال: در این حالت ادرار بیشتری در کلیه به دام می افتد و میزان کمتری از آن به سمت مثانه جهت تخلیه می رود و این موجب می شود شخص کمتر از همیشه، تخلیه ادرار را تجربه کند.

احساس خستگی: بخشی از عملکرد کلیه ها مربوط به تنظیم سطح هموگلوبین افراد می شود. بنابراین اگر کلیه ها به خوبی کار نکنند، فرد دچار کم خونی و در نتیجه افت انرژی شده و دائما احساس خستگی و خواب آلودگی می کند.

منبع:prevention

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha