نتایج مطالعه یک محقق برجسته انگلیسی نشان می دهد کودکانی که در محیط های پاکیزه و اغلب عاری از میکرب به سر می برند، در صورت ابتلا به عفونت های شایع مانند انفلوآنزا، بیش از دیگران در معرض ابتلا به سرطان خون قرار می گیرند.

آنفلوآنزا چگونه باعث ابتلا به سرطان خون در کودکان می شود

سلامت نیوز: نتایج مطالعه یک محقق برجسته انگلیسی نشان می دهد کودکانی که در محیط های پاکیزه و اغلب عاری از میکرب به سر می برند، در صورت ابتلا به عفونت های شایع مانند انفلوآنزا، بیش از دیگران در معرض ابتلا به سرطان خون قرار می گیرند.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از  ایرنا  تجزیه و تحلیل های 30 ساله پروفسور مل گریوز از موسسه تحقیقات سرطان در انگلیس نشان می دهد که عفونت هایی مانند آنفلوانزا می توانند باعث ابتلا به لوسمی لنفوبلاستیک حاد یا ALL در کودکانی شود که از لحاظ ژنتیکی مستعد ابتلا به این بیماری هستند؛ اما این بیماری تنها در آن دسته از کودکان مستعد بروز می کند که در سال های اول زندگی خود در محیط های فاقد میکروب بزرگ شده اند.


به گزارش روزنامه ایندیپندنت،،به واقع مجموعه ای از شواهد علمی نشان می دهد که اوج ابتلا به ALL در سنین دو تا پنج سالگی است، اما این موضوع در تمامی کشورها صادق نیست.


به نظر می رسد سرطان در جوامع ثروتمندتر که کودکان آنها کمتر در معرض بیماری های عفونی قرار می گیرند، شایع تر است و براساس نتیجه گیری پروفسور گریوز، مشکل در اینجا عفونت نیست بلکه نبود عفونت است.


نتیجه مطالعه پروفسور گریوز همچنین حاکی از آن است که قرار دادن کودکان در معرض انواعی از میکروب های شایع و بی ضرر که سیستم ایمنی را تقویت و اماده می کند، می تواند از ابتلای آنها به بیماری ها جلوگیری کند.


گریوز اکنون قصد دارد که در زمینه درمان هایی کار کند که می توانند مانع ابتلا به این سرطان شوند.
پروفسور گریوز در مقاله که در مجله Nature Reviews Cancer منتشر شد، توضیح می دهد که دو گام یعنی جهش ژنتیکی در رحم مادر و تغییر ژنتیکی دیگری که بر اثر قرار گرفتن در معرض یک یا تعداد بیشتری از عفونت های شایع ایجاد می شود، برای ابتلا به ALL لازم است.


این تحقیق جدید پیش بینی های قبلی را در زمینه تاثیر کابل های برق، امواج الکترومغناطیسی یا مواد شیمیایی انسان ساز در ابتلا به این بیماری رد می کند.
از هر 20 کودکی که متولد می شوند، یک کودک با جهشی به دنیا می آید که او را برای ابتلا به سرطان خون مستعد می سازد اما تنها یک درصد از آنها به این بیماری مبتلا می شوند.


پروفسور گریوز بعد از بررسی مجموعه ای از مطالعات انجام شده روی از جمله موش های آزمایشگاهی و همچنین نمونه های بزرگ جمعیتی، این ایده را مطرح کرد که یک جهش دوم برای بروز ALL لازم است و به نظر می رسد که این جهش حاصل عفونت های ناشی از ویروس ها و باکتری ها است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha