معاون دفتر سلامت تغذیه وزارت بهداشت از غنی سازی آرد با ویتامین دی به صورت پایلوت در یک استان کشور طی امسال خبر داد.

اجرای طرح غنی سازی آرد با ویتامین D/ مصرف ماست غنی شده را فراموش نکنید

سلامت نیوز:معاون دفتر سلامت تغذیه وزارت بهداشت از غنی سازی آرد با ویتامین دی به صورت پایلوت در یک استان کشور طی امسال خبر داد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان،زهرا عبدالهی معاون دفتر سلامت تغذیه وزارت بهداشت ؛ اظهار کرد: متاسفانه کمبود ویتامین دی در بین دانش آموزان دبیرستانی دیده می‌شود و بر این اساس بخش‌‌نامه وزارت بهداشت برای پیشگیری و کنترل این عارضه به دستگاه‌های ذیربط ابلاغ شده است تا ماهیانه مکمل 50 هزار واحدی ویتامین دی به مدت 9 ماه به طور رایگان توزیع می‌شود.

وی ادامه داد: بر اساس دستورالعمل وزارت بهداشت مردان و زنان بالای 18 سال در زمان مراجعه به پایگاه‌های سلامت و خانه بهداشت ماهیانه یک مکمل 50 هزار واحدی ویتامین دی به طور رایگان دریافت می‌کنند تا از بروز بیماری‌های  کمبود این ویتامین جلوگیری شود.

معاون دفتر سلامت تغذیه وزارت بهداشت افزود: یکی از برنامه‌های مهم وزارت بهداشت غنی سازی آرد است که خوشبختانه اقدامات خوبی در این زمینه در سطح کشور انجام شده است.


اجرای طرح غنی سازی لبنیات در کشور

عبدالهی عنوان کرد: امروزه در سطح کشور غنی‌سازی روغن‌های خوراکی و لبنیات انجام شده است و متخصصان تغذیه توصیه می‌کنند افراد از ماست و شیر غنی شده ویژه استفاده کنند.

وی افزود: تبلیغ  مصرف روغن غنی شده نباید کششی را به سمت مصرف روغن و چربی‌های خوراکی در بین افراد ایجاد ‌کند؛ غنی سازی آرد به مکمل ویتامین دی در مرحله پایلوت قرار دارد و در نیمه دوم امسال در یک استان کار غنی سازی آرد انجام می‌شود.

عبدالهی تصریح کرد: غنی‌سازی نان‌های تافتون،‌ بربری و لواش به آهن و اسید فولیک از 10 سال پیش آغاز شده است و امیدوارم غنی سازی ویتامین دی در آرد هم هر چه سریعتر در سراسر کشور انجام شود.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha