خستگی، ضعف، بدخلقی و عصبی مزاج‌بودن قبل از قاعدگی، برای خانم‌ها همراهی آشناست. همراهی که هر ماه، درست چند روز قبل از شروع قاعدگی سرو‌کله‌اش پیدا می‌شود و با شروع خونریزی ماهانه، از بین می‌رود.

زنانگی با آرامش اضافه

سلامت نیوز: خستگی، ضعف، بدخلقی و عصبی مزاج‌بودن قبل از قاعدگی، برای خانم‌ها همراهی آشناست. همراهی که هر ماه، درست چند روز قبل از شروع قاعدگی سرو‌کله‌اش پیدا می‌شود و با شروع خونریزی ماهانه، از بین می‌رود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از هفته نامه آتیه نو،  تکرار هر ماهه این مشکلات، باعث شده که خانم‌ها، pms را حتی در صورت شدید بودن، مشکلی عادی و غیرقابل کنترل تعبیر کنند و به‌دنبال راهی برای کاهش نشانه‌های آن نباشند.


اما محققان می‌گویند، سندرم پیش از قاعدگی یا pms گرچه تجربه‌ای مشترک در میان همه خانم‌هاست، اما قابل کنترل یا لااقل تخفیف هم هست. به گفته آن‌ها، با کمک‌گرفتن از راه‌های زیر، می‌توان افسردگی، بدخلقی و ناآرامی‌های جسمی ناشی از این سندرم را کمتر کنید.

زندگی بدون شکلات
حتی اگر شکلات‌دوست هستید، نباید در 10روز قبل از شروع قاعدگی سراغ شیرینی‌جات و شکلات‌ها بروید. شکر موجود در این خوراکی‌های محبوب در بدن شما التهاب ایجاد می‌کند و در ضمن، ویتامین B بدنتان که برای آرامش و خلق‌وخوی بالا به آن نیاز دارید را کاهش می‌دهد.
اگر در این روزها احساس ضعف و بی‌حالی می‌کنید، به جای مصرف موادغذایی شیرین، سراغ نان سبوس‌دار و جودوسر بروید.

مکمل‌درمانی کنید
اگر در همه روزهای ماه، به اندازه کافی منیزیم، ویتامین B6 و دانه‌های روغنی مصرف کنید، کمتر گرفتار عوارض PMS می‌شوید. البته هرگز قبل از انجام آزمایش کامل و مشورت با پزشکتان، اقدام به مصرف مکمل‌های دارویی نکنید. چراکه ممکن است شدت PMS شما نه به‌خاطر کمبود این مواد ضروری، بلکه به‌دلیل دچاربودن به مشکلات دیگری باشد.

بدنتان را بکشید
انجام ورزش‌های کششی، عوارض PMS را کاهش می‌دهد. آرامشی که این تمرین‌ها به بدن شما می‌دهد، احتمال بدن‌درد، ضعف، خستگی و تحریک‌پذیری در روزهای قبل از قاعدگی را کمتر می‌کند. اگر یوگا کار کنید یا انجام تمرین‌های پیلاتس را شروع کنید، بعید است که از ماه‌های آینده، PMS شدیدی را تجربه کنید.

بدنتان را روغن‌کاری کنید
روغن اسطوخودوس، یکی از داروهای طبیعی برای کاهش علائم PMS است. اگر تنها پنج قطره از آن را همراه با مقدار کمی روغن زیتون به شکم خود بمالید و سپس شکمتان را گرم  نگه‌دارید، کمتر از علائم پیش از قاعدگی رنج می‌برید.
متخصصان می‌گویند گرم ‌نگه‌داشتن بدن، یکی از راه‌های موثر آرام‌کردن آن در این روزهاست.



برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha