چهارشنبه ۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۸
کد خبر: 244647

تا چند وقت پیش برنزه کردن پوست صورت و بدن طرفداران زیادی داشت که اکثرا برای زیبایی دست به چنین کاری می زدند اما بعد از گذشت مدتی مجددا پوست روشن به دنیای زیبایی برگشت و همچنان هستند کسانی که به دنبال راه هایی برای روشن کردن پوستشان می گردند لذا ما در این مقاله بهترین و موثرترین روش ها را برای روشن کردن پوست صورتتان به شما ارائه خواهیم کرد.

ماسک های خانگی برای سفید کردن پوست

سلامت نیوز: تا چند وقت پیش برنزه کردن پوست صورت و بدن طرفداران زیادی داشت که اکثرا برای زیبایی دست به چنین کاری می زدند اما بعد از گذشت مدتی مجددا پوست روشن به دنیای زیبایی برگشت و همچنان هستند کسانی که به دنبال راه هایی برای روشن کردن پوستشان می گردند لذا ما در این مقاله بهترین و موثرترین روش ها را برای روشن کردن پوست صورتتان به شما ارائه خواهیم کرد.

ماسک لیمو گوجه فرنگی و خیار برای روشن کردن پوست
به گزارش سلامت نیوز به نقل از تبیان، برای تهیه این ماسک ابتدا آبلیمو و آب گوجه فرنگی و آب خیار را با هم ترکیب کنید و آنقدر هم بزنید تا ماده چسبناک شود.

سپس این ماده چسبناک را به آرامی روی صورت و یا هر قسمت دیگری از پوستتان که می خواهید روشن شود بمالید و بگذارید تا کاملا خشک شود سپس آن را با آب بشویید و به صورت ضربه ای آن قسمت را خشک نمایید.

 با این کار پوست شما روشن تر خواهد شد. دقت  کنید اگر به آب لیمو یا آب گوجه فرنگی حساسیت دارید آب خیار را به تنهایی استفاده کنید.

ماسک صورت پودر شیر و آب‌ لیمو
مواد لازم : دو قاشق غذاخوری پودر شیر خشک، 3 تا 4 قاشق غذاخوری آب‌لیمو.

طرز تهیه : این مواد را باهم در یک‌کاسه مخلوط کنید تا به شکل خمیر درآیند. با نوک انگشت آن را روی صورت بمالید. بگذارید به مدت 10 تا 20 دقیقه روی صورت بماند و سپس بشویید و خشک کنید.

ماسک صورت بلغور جو و کشک ترش
مواد لازم : نصف فنجان بلغور جو، یک دوم کشک ترش.

طرز تهیه : بلغور جو را شبانه در آب خیس کنید. صبح روز بعد آن را له کرده و خمیر آن را با کشک ترش مخلوط کنید و به مدت 10 تا 15 دقیقه روی صورت خود بگذارید. استفاده منظم ترکیب کشک و جو هم به روشن شدن چهره کمک می‌کند و هم پوستتان را مرطوب کرده و آلودگی‌ها را از بین می‌برد.

آبلیمو برای از بین بردن رنگ برنزه پوست
آبلیمو از ترکیباتی است که برای از بین بردن رنگ برنزه پوست بسیار استفاده و امتحان شده است. لیمو را قاچ کرده و روی ناحیه‌ای که برنزه شده بمالید. ۲ دقیقه آن را ماساژ دهید و به‌مدت ۱۰ دقیقه آن را به حال خود رها کنید سپس مثل همیشه دوش بگیرید.

اسید سیتریک داخل آبلیمو، سلول‌های مرده را از بین می‌برد و در نتیجه پوست برنزه شده به خوبی از بین می‌رود. با اینکه این شیوه به شما کمک خواهد کرد تا احساس تازگی کنید اما هنگام به کار بردن آن دقت کنید، اگر پوست‌تان شروع به خارش کرد، آن را سریع بشویید. این امکان هم وجود دارد که پوست شما حساس شود، از این‌رو قادر به تحمل تاثیر این اسید روی پوست‌تان نخواهد بود.

آلوئه ورا را امتحان کنید
آلوئه ورا ماده ای بسیار آرامش بخش است، که می تواند به کاهش قرمزی و کمرنگ شدن پوست کمک کند. همچنین باعث آبرسانی و مرطوب شدن پوست تان می شود و به جوان سازی پوست آن کمک می کند.

برای استفاده از آلوئه ورا یک برگ آن را باز کنید و شیره ژل مانند آن را روی پوست تان مالش دهید.
آلوئه ورا بسیار لطیف است؛ بنابراین نیاز به آبکشی ندارد. با این حال ممکن است روی پوست تان احساس چسبندگی داشته باشید و ترجیح دهید که آن را از روی پوست تان پاک کنید.

ماسک پرتقال و شیر برای روشن سازی پوست
شما می توانید با پوست پرتقال یک ماسک ساده اما اثری  فوق العاده برای روشن کردن پوست استفاده نمایید.

برای درست کردن این ماسک کافی است  پوست پرتقال را در مقابل آفتاب قرار دهید تا کاملا خشک شود سپس آن را به حالت پودر در بیاورید.

 پودر را با مقداری شیر مخلوط کنید تا مایه چسبناک به دست آید این مایع چسبناک را به قسمت هایی از پوست خود که می خواهید روشن شود بمالید و منتظر بمانید تا خشک شود پس از خشک شدن پوست خود را با آب ولرم بشویید و آن را  به صورت ضربه ای با یک حوله خشک کنید.

پاک‌کننده‌ای به‌نام سیب‌زمینی
از آنجایی‌ که سیب‌زمینی دارای میزان بالای ویتامین C است، این فرضیه وجود دارد که باید میزان کمی خواص روشن‌کنندگی داشته باشد. اگر سیب‌زمینی در دسترس‌تان نبود، سبزیجات دیگر سرشار از ویتامین C، مانندگوجه فرنگی و خیار هم می‌توانند همین کار را برای‌تان انجام دهند. معمولا در اکثر کرم‌ها از ویتامین C استفاده می‌شود؛ اما استفاده‌ی مستقیم سیب‌زمینی روی پوست، می‌تواند نتیجه‌ی بهتری برای دریافت این ویتامین داشته باشد. چندبار در هفته سیب‌زمینی را طبق دستورالعملی که به شما می‌گوییم روی پوست‌تان استفاده کنید.

سیب‌زمینی را از وسط نصف کنید یا به قطعات ضخیم برش دهید.
برش‌ها را روی بخش‌هایی از پوست که می‌خواهید روشن‌تر شود بمالید.
صبر کنید تا رطوبت پوست کاملا خشک شود بعد با آب‌ گرم پوست‌ را بشویید.

انتظار معجزه نداشته باشید
پوستی که رنگ طبیعی آن تیره است، بیشتر از یکی دو درجه روشن نمی‌شود. پس توقع نداشته باشید اتفاق عجیب و غریبی بیفتد و رنگ پوست‌تان ناگهان از این رو به آن رو شود مخصوصا وقتی که از روش‌های طبیعی استفاده می‌کنید. ولی می‌توانید با روش های گفته شده پوست‌تان را از حالت کنونی آن کمی روشن‌تر یا اصطلاحا بازتر و شفاف‌تر کنید. پوست‌تان را در برابر نور آفتاب محافظت کنید و با استفاده از درمان‌های طبیعی روشن شدن پوست، آن را سالم نگه دارید. این بهترین راه روشن شدن پوست صورت است. به خاطر داشته باشید که استمرار در این کار اهمیت زیادی دارد. درمان‌هایی را که برای صورت‌تان در نظر می‌گیرید، باید چندین بار در هفته انجام بدهید تا به نتیجه برسید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha