اگر در میان غذاهای سالم به دنبال مواردی باشید که بدون گلوتن باشند خیلی سخت بتوانید یکی پیدا کنید.

غذاهایی که به صورت طبیعی خالی از گلوتن هستند را بشناسید

سلامت نیوز: اگر در میان غذاهای سالم به دنبال مواردی باشید که بدون گلوتن باشند خیلی سخت بتوانید یکی پیدا کنید.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از سایت دکتر کرمانی، اما برایتان خبر خوبی داریم مخصوصا اگر از کسانی هستید که به علت بیماری نمی توانید گلوتن استفاده کنید. امروز می خواهیم غذاهای سالم و خوشمزه ای را به شما معرفی کنیم که به صورت طبیعی بدون گلوتن هستند.


نخود

نخود یکی از غذاهای عالی برای اضافه کردن به یک برنامه غذایی بدون گلوتن است چون کاربردهای زیادی دارد. می توانید از نخود به عنوان جایگزین آرد در پخت و پز استفاده کنید.

هر یک دوم فنجان نخود 102 کالری، 2 گرم چربی، 27 گرم کربوهیدرات، 0 گرم قند، 130 میلی سدیم، 6 گرم فیبر و 6 گرم پروتئین دارد.

سیب زمینی

معمولا وقتی از برنامه غذایی بدون گلوتن استفاده می کنیم افراد بیشتر از غذاهای بسته بندی شده با برچسب بدون گلوتن استفاده می کنند در صورتی که سیب زمینی که دو برابر موز پتاسیم دارد و نشاسته اش آرام هضم می شود و برای سلامت روده مفید است انتخاب بهتری است.

هر یک سیب زمینی متوسط حاوی 160 کالری، 0 گرم چربی، 37 گرم کربوهیدرات، 2 گرم قند، 15 میلی گرم سدیم، 5 گرم فیبر، 4 گرم پروتئین دارد.

 ذرت

بسیاری از غذاهای فرآری شده بدون گلوتن از آردهایی با فیبر و پروتئین کم استفاده می کنند که ذرت منبع غنی آنها است. به همین خاطر می توانید از آرد ذرت استفاده کنید. با استفاده از آرد ذرت می توانید غذاهای بسیاری برای خود درست کنید.

هر یک عدد ذرت حاوی 120 کالری، 2 گرم چربی، 17 گرم کربوهیدرات، 5 گرم قند، 30 میلی گرم سدیم، 3 گرم فیبر، 4 گرم پروتئین است.

 پسته

پسته نه تنها یک انتخاب بدون گلوتن است، بلکه یکی از کم چرب ترین و کم کالری ترین آجیل ها است. پسته را می توانید به سالاد و مرغ اضافه کنید تا علاوه بر طعم خوب تردی نیز به بافت غذایتان اضافه شود. همچنین پسته منبعی غنی از پروتئین و فیبر است که کمک می کنند برای مدت زمان طولانی تری سیر بمانید.

40 گرم پسته حاوی 120 کالری، 10 گرم چربی، 6 گرم کربوهیدرات، 2 گرم قند، 120 میلی گرم سدیم، 2 گرم فیبر و 5 گرم پروتئین است.

پنیر چدار

با اینکه همه پنیرها بدون گلوتن نیستند اما پنیر چدار از انواع بدون گلوتن است.

این بسیار خوب است چون نه تنها به کمک پنیر چدار می توانید پروتئین و کلسیم مورد نیاز خود را دریافت کنید بلکه کربوهیدرات پایینی هم دارد و می توان از آن در یک برنامه غذایی کم کربوهیدرات استفاده کرد.

28 گرم پنیر چدار حاوی 115 کالری، 9.5 گرم چربی، 1 گرم کربوهیدرات، 0 گرم قند، 180 میلی گرم سدیم، 0 گرم فیبر و 7 گرم پروتئین است.

 سیب زمینی شیرین

درست مانند سیب زمینی سفید، سیب زمینی های شیرین نیز در لیست غذاهایی هستند که به صورت طبیعی گلوتن ندارند. سیب زمینی شیرین نه تنها برای کسانی که نمی توانند گلوتن بخورند کربوهیدرات پیچیده فراهم می کند بلکه سرشار است از ویتامین A، فیبر و مقدار زیادی پتاسیم.

یک عدد سیب زمینی شیرین متوسط، حاوی 100 کالری، 0.2 گرم چربی، 24 گرم کربوهیدرات، 7 گرم قند، 41 میلی گرم سدیم، 4 گرم فیبر و 2 گرم پروتئین است.

گل کلم

گل کلم را می توان جایگزین خوبی برا غلات دانست، کربوهیدرات آن از سیب زمینی کمتر است و می توان به صورت پوره مورد استفاده قرارش داد. گل کلم برای کاهش وزن و تثبیت آن بسیار عالی است و علاوه بر اینکه گلوتن ندارد حاوی ویتامین C ویتامین های گروه B، کلسیم و منیزیم است.

هر فنجان گل کلم حاوی 27 کالری، 0.3 گرم چربی، 5 گرم کربوهیدرات، 2 گرم قند، 32 میلی گرم سدیم، 2.1 گرم فیبر و 2.1 گرم پروتئین است.


گردو

گردوها از غذاهای سرشار از کربوهیدرات آرام تر هضم می شود و این را مدیون فیبر و چربی های سالم غیر اشباع هستند. همچنین گردو حاوی امگا 3 گیاهی است. تمام اینها برای سلامت قلب و عروق، مغز و پوست مفید هستند.

42 گرم گردو حاوی 270 کالری، 27 گرم چربی، 5.6 گرم کربوهیدرات، 1 گرم قند، 1 میلی گرم سدیم، 2.8 گرم فیبر و 6.5 گرم پروتئین است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha