نتایج یک مطالعه جدید نشان می دهد سلامت خوب قلب در بین افراد مسن به آنها در پیشگیری از ضعف و سستی کمک می کند.

سلامت قلب در دوره سالمندی از ضعف و سستی پیشگیری می کند

سلامت نیوز:نتایج یک مطالعه جدید نشان می دهد سلامت خوب قلب در بین افراد مسن به آنها در پیشگیری از ضعف و سستی کمک می کند.

به گزارش  سلامت نیوز به نقل از مهر، ضعف و سستی شرایطی مرتبط با کاهش بنیه فیزیولوژیکی و افزایش آسیب پذیری در مقابل مشکلات سلامت نظیر زمین خوردن، ناتوانی و بستری شدن در بیمارستان  است.

یافته ها نشان می دهد ضعف و سستی شدید در افرادی که دارای سلامت قلبی و عروقی نسبتا ایده آلی هستند ۸۵ درصد کمتر است.

نتایج این مطالعه نشان می دهد حتی کاهش اندک در فاکتورهای پرخطر به کاهش ضعف و سستی و همچنین ابتلا به زوال عقل، دردهای مزمن و سایر مشکلات ناتوان کننده سنین پیری کمک می کند.

«جوآئو دلگادو»، سرپرست تیم تحقیق از دانشگاه اکستر بریتانیا، در این باره می گوید: «این مطالعه نشان می دهد که ضعف و سستی و سایر بیماری های مرتبط با افزایش سن قابل پیشگیری بوده و می توانند به شکل قابل توجهی در سنین بالاتر کاهش یابند. تحت کنترل قراردادن فاکتورهای پرخطر قلبی می تواند منجر به سلامت بهتر در سنین پیری شود.»

در این مطالعه، محققان داده های بیش از ۴۲۱ هزار فرد ۶۰ تا ۶۹ سال را بررسی کردند. شرکت کنندگان به مدت ۱۰ سال تحت نظر بودند.

محققان شش فاکتور تاثیرگذار بر سلامت قلب را بررسی کردند: فشارخون بالا، میزان کلسترول و گلوکز، اضافه وزن داشتن، تحرک فیزیکی کم و سیگاری بودن.

به گفته محققان، افراد مبتلا به بیماری های قلبی درمان نشده یا سایر مشکلات مزمن رایج روند پیری شان سریع تر بوده و با ضعف و سستی بیشتری مواجه هستند.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha