دبیرکل جمعیت مبارزه با استعمال دخانیات گفت : دشمن با علم به اینکه دخانیات ، نیروی جوان و فعال جامعه را منفعل می کند ، هیچ گاه صادرات دخانیات به ایران را در لیست تحریم های خود قرار نمی دهد.

دشمن هیچ گاه دخانیات را در فهرست تحریم قرار نمی دهد

سلامت نیوز: دبیرکل جمعیت مبارزه با استعمال دخانیات گفت : دشمن با علم به اینکه دخانیات ، نیروی جوان و فعال جامعه را منفعل می کند ، هیچ گاه صادرات دخانیات به ایران را در لیست تحریم های خود قرار نمی دهد.


به گزارش سلامت نیوز به نقل ازایرنا ، محمدرضا مسجدی شامگاه جمعه در همایش ملی پیشگیری از استعمال دخانیات(پاد) که در سالن همایش های دانشکده کشاورزی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ورامین برگزار شد، اظهارداشت: دشمنان ایران اسلامی در مقابله با پیشرفت های نظام ، جوانان و آینده سازان کشور را هدف قرار داده اند ، چرا که دخانیات، نیروی جوانی را هدر داده و مشکلات اجتماعی را افزایش می دهد.


وی تصریح کرد: در تمامی تحریم های ناجوانمردانه استکبار علیه ایران اسلامی ، هیچ گاه دخانیات در لیست تحریم ها نبوده، چرا که دخانیات نیروی جوانی را منفعل می کند.


وی افزود : در بررسی های به عمل آمده ، روزانه 3 میلیارد تومان خرج مصرف قلیان می شود که جز بیماری های ریوی و افزایش روزافزون سرطان ، چیز دیگری به همراه ندارد.


دبیرکل انجمن مبارزه با دخانیات تصریح کرد: سالانه یک میلیارد دلار در کشور صرف مصرف و استعمال دخانیات می شود که 70 درصد این مبلغ ، نصیب کشورهای خارجی می شود.


مسئول دبیرخانه ستاد کشوری کنترل دخانیات وزارت بهداشت نیز در این همایش با اشاره به لزوم آگاه سازی نسل جوان از خطرات استفاده از دخانیات ، از زیان یکصد هزار میلیارد تومانی کشور از محل درمان بیماری های ناشی از مصرف دخانیات خبر داد.


بهزاد ولی‌‌زاده افزود : استفاده بی رویه و خارج از عرف قلیان در جامعه و خانواده ها ، خطری است که زنگ آن سال ها قبل به صدا در آمده ، موادی که تنباکوی آن در کارخانه های صنعتی تولید می شود و ضرر آن به مراتب بیشتر از استعمال سیگار است.
وی تصریح کرد: مصرف قلیان ، دروازه استفاده از سیگار و گرایش به سمت مواد مخدر است.


وی بیان کرد: مهمترین اقدام در مقابله با مصرف دخانیات ، پیشگیری است و این مهم جز با آگاهی بخشی به نسل جوان میسر نمی شود.
ولی زاده با بیان این که بر اساس گزارش سازمان جهانی بهداشت سالانه 6 میلیون نفر بر اثر استعمال دخانیات جان خود را از دست می دهند، گفت : وزارت بهداشت با تمام توان ، طرح پیشگیری از مصرف دخانیات تا رسیدن به نتیجه مطلوب کاهش تقاضای مصرف ادامه می دهد.
در پایان این همایش ، از فعالان عرصه مبارزه با استعمال دخانیات شهرستان ورامین تقدیر به عمل آمد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha