مدیرکل اداره فرآورده‌های طبیعی، سنتی و مکمل سازمان غذا و دارو نحوه نظارت این سازمان بر عطاری‌ها را تشریح کرد و گفت: عطاری‌ها تنها می‌توانند در زمینه فروش گیاه دارویی اقدام کند و فروش داروی گیاهی یا هرگونه مخلوط پودرشده فرآورده‌های گیاهی در عطاری‌ها ممنوع است.

فروش داروی گیاهی و مخلوط‌ پودرشده فراورده‌های گیاهی در عطاری‌ها ممنوع

سلامت نیوز:مدیرکل اداره فرآورده‌های طبیعی، سنتی و مکمل سازمان غذا و دارو نحوه نظارت این سازمان بر عطاری‌ها را تشریح کرد و گفت: عطاری‌ها تنها می‌توانند در زمینه فروش گیاه دارویی اقدام کند و فروش داروی گیاهی یا هرگونه مخلوط پودرشده فرآورده‌های گیاهی در عطاری‌ها ممنوع است.

به گزارش سلامت نیوزبه نقل از ایسنا،دکتر مهناز خانوی  درباره بحث ساماندهی عطاری‌ها و نظارت بر آنها جهت پیشگیری از تخلف، گفت: نظارت بر واحدهای عطاری به طور مستقیم بر عهده سازمان غذا و دارو نیست، بلکه سازمان غذا و دارو با همکاری صنف عطاری‌ها این اقدام را انجام می‌دهد.

وی از تدوین آیین‌نامه‌ای در زمینه طب سنتی ایرانی از سوی وزارت بهداشت خبر داد و افزود: این آیین‌نامه‌ای توسط دکتر ایمانیه، مشاور وزیر بهداشت در طب ایرانی و با حضور سازمان غذا و دارو و سایر نهادها مانند معاونت درمان در حال تدوین است. یکی از بندهای این آیین‌نامه درباره نظارت بر عطاری‌ها از طریق فرآیندهای قانونی است و در صورتی که تصویب شود، می‌توان در حوزه نظارت بر عطاری‌ها از طریق وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو اقدامات بیشتری را انجام داد.

خانوی تاکید کرد: باید توجه کرد عطاری‌ها تنها می‌توانند در زمینه فروش گیاه دارویی اقدام کند. البته اگر می‌خواهند در زمینه‌های دیگری غیر از دارو فعالیت کنند، مربوط به صنف‌شان است و در آنجا باید تصمیم‌گیری شود، اما فروش داروی گیاهی یا هرگونه مخلوط پودرشده فرآورده‌های گیاهی و هر گونه فرآورده‌ای که ادعای درمانی داشته باشد در عطاری‌ها ممنوع است.

مدیرکل اداره فرآورده‌های طبیعی، سنتی و مکمل سازمان غذا و دارو با بیان اینکه در حال حاضر نظارت‌هایمان را بر روی عطاری‌ها با همکاری  صنف انجام می‌دهیم، گفت: در حال حاضر در سطح عرضه هم نمی‌توانیم به صورت مستقیم از طریق نمونه‌برداری نظارت کنیم، بلکه به همراه صنف می‌توانیم این اقدام را انجام دهیم. البته امیدواریم بعد از تصویب آیین‌نامه بتوانیم در این حوزه هم گام‌هایی برداریم.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha