دکتر حاجی فرجی گفت: گروهی از مردم در وعده سحری حجم زیادی از غذاها و آب را استفاده می کنند تا کمتر گرسنه و تشنه شوند. درصورتی که این کار اشتباه بوده و ممکن است دچار اختلالات گوارشی شوند.

زیاد خوردن سحری منجر به اختلالات گوارشی می شود

سلامت نیوز:دکتر حاجی فرجی گفت: گروهی از مردم در وعده سحری حجم زیادی از غذاها و آب را استفاده می کنند تا کمتر گرسنه و تشنه شوند. درصورتی که این کار اشتباه بوده و ممکن است دچار اختلالات گوارشی شوند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ویژه برنامه " نجوا " به مناسبت فرا رسیدن ماه مبارک رمضان با موضوع روزه در این ماه مبارک و در ارتباط تلفنی با دکتر مجید حاجی فرجی متخصص تغذیه و رژیم درمانی از شبکه رادیویی گفت و گو به روی آنتن رفت.

متخصص تغذیه و رژیم درمانی در ابتدای این ویژه برنامه مطرح کرد: در هنگامی که میزان انرژی مصرفی روزه داران در طول روزه داری کاهش می یابد، بدن سعی می کند خود را با شرایط گرسنگی سازگار کند.

دکتر حاجی فرجی در ادامه این مطلب افزود: در طول روزه داری میزان متابولیسم در بدن افراد کاهش می یابد و بدن روزه داران سرد می شود به همین خاطر روزه داران سعی می کنند از میزان فعالیت های خود در طول روزه داری کم کنند.

متخصص تغذیه و رژیم درمانی همچنین با اشاره به دو دیدگاه اشتباه درباره مصرف سحری در میان مردم تصریح کرد: دسته ای از مردم به دلایل مختلف در وعده سحری از خواب بیدار نمی شوند و تمایل دارند بیشتر بخوابند تا از این طریق انرژی بیشتری ذخیره کنند.

وی بیان اینکه این تصور کاملاً اشتباه است عنوان کرد: وقتی فردی برای وعده سحری بیدار نمی شود مدت طولانی دستگاه گوارش او خالی می ماند و در این مدت فعل و انفعالات زیادی در بدن او ایجاد می شود و فرد دچار اختلالاتی از جمله بی خوابی، عصبانیت و سوء هاضمه خواهد شد.

دکتر حاجی فرجی در ادامه مطلب بیان داشت: گروهی دیگر از مردم هم نیز وجود دارند که در وعده سحری حجم زیادی از غذاها و آب را استفاده می کنند تا کمتر گرسنه و تشنه شوند که باید بگوییم این کار هم اشتباه است چراکه ممکن است در طول روز دچار اختلالات گوارشی شوند.

این متخصص تغذیه و رژیم درمانی همچنین در پایان این ویژه برنامه تاکید کرد: روزه داران محترم حتما باید در وعده های افطار و سحری میوه و سبزیجات تازه مصرف کنند و میزان کمتری از کربوهیدرات ها و قندهای ساده استفاده کنند تا پس از چند روز روزه داری بدن آنها به خوبی ماه رمضان را پشت سر بگذارد و به روزه گرفتن در این ماه مبارک عادت کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha