شنبه ۵ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۹
کد خبر: 244776

پیاده روی به عنوان یک درمان طبیعی، ساده و مقرون به صرفه، یکی از بهترین راه ها برای مبارزه با استرس، بی خوابی، اضطراب، افسردگی و حتی اعتیاد است.

پیاده روی چطور سلامت روان را تضمین می کند؟

سلامت نیوز:پیاده روی به عنوان یک درمان طبیعی، ساده و مقرون به صرفه، یکی از بهترین راه ها برای مبارزه با استرس، بی خوابی، اضطراب، افسردگی و حتی اعتیاد است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  آوای سلامت ،در اینجا مشکلات روانی که با انجام پیاده روی منظم سیر بهبود به خود می گیرند، بیشتر معرفی شده اند:

افزایش اعتماد به نفس: ورزش های هوازی مانند دویدن و پیاده روی با افزایش حجم عضلات و بهبود وضعیت استقامت بدن، منجر به افزایش اعتماد به نفس می شوند.

بهبود وضعیت خواب: یکی از مزایای پیاده روی منظم، بهبود چرخه خواب و بیداری است؛ آنهم از طریق کاهش سطح استرس.

افزایش تمرکز: مطالعه ای نشان داده زنانی که معادل یک ساعت و نیم در طول هفته پیاده روی داشتند، عملکرد ذهنی بهتری را در مقایسه با زنانی که کمتر از 40 دقیقه در طول هفته پیاده روی داشتند نشان دادند.

کاهش استرس: تحقیقات ارتباط قوی میان فشار روحی و ورزش و از جمله پیاده ‌وری را ثابت کرده است به این گونه که ورزش موجب کاهش پاسخ به فشار روحی، کاهش دوره نقاهت پس از دریافت استرس و کم شدن آسیب‌ پذیری فرد نسبت به بیماری‌ های ناشی از فشار روحی می‌ شود. فعالیت ورزشی، به‌ ویژه پایده‌روی شیوه فوق‌ العاده موثری برای برطرف کردن فشار روحی است.

کاهش علائم افسردگی: مطالعات متعددی این نکته را ثابت کرده اند که ورزش های منظم قلبی مانند دویدن و پیاده روی می توانند نشانه های افسردگی را کاهش دهند. برخی از انواع افسردگی به دلیل کمبود انتقال دهنده های عصبی مانند سروتونین و دوپامین ایجاد می شود و این در حالی است که انجام پیاده روی مستمر خود باعث افزایش ترشح این انتقال دهنده ها و بهبود خلق و خوی خواهد شد. ضمنا پیاده روی باعث آزاد شدن آندورفین در بدن می شود که خود یک ضد افسردگی طبیعی محسوب می شود.

کاهش اضطراب: به گفته محققان شرکت در فعالیت های هوازی منظم منجر به کاهش سطح هورمون های مرتبط با اضطراب در بدن می شود ضمن این که به تثبیت خلق و خوی نیز کمک می کند. حتی 5 دقیقه ورزش ایروبیک می تواند اثرات ضد اضطراب داشته باشد.



منبع:Very well

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha