شنبه ۵ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۴
کد خبر: 244784

این سوالی است که قبل از انجام هر کاری و هر تصمیمی باید از خود بپرسید. بسیاری از افراد سال جدید را با نیت های مختلف شروع می کنند اما بعضی از آنها از همان ابتدا برایشان سردرگم کننده است و اصلا نمیدانند چرا شروع کرده اند.

به دنبال وزن کم کردن هستید یا سلامت؟

سلامت نیوز: این سوالی است که قبل از انجام هر کاری و هر تصمیمی باید از خود بپرسید. بسیاری از افراد سال جدید را با نیت های مختلف شروع می کنند اما بعضی از آنها از همان ابتدا برایشان سردرگم کننده است و اصلا نمیدانند چرا شروع کرده اند.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از سایت دکتر کرمانی، تفاوت بسیار زیادی بین تلاش برای سالم بودن و تلاش برای کاهش وزن وجود دارد. با کاهش وزن مرزی وجود دارد که نشان می دهد تا چه حد می توانید پیش بروید، اما تلاش برای سلامتی حرکتی است مادام العمر به سوی سلامت. یکی بسیار موقت و دیگری دائمی. یکی سریع و گذرا و دیگری آهسته اما پیوسته. پس از خود بپرسید، آیا من جزو دسته اول هستم یا دسته دوم؟ کدام یک از این دو با شخصیت من جور است؟
من اینجا چند توصیه برای شما دارم: نه شما جزو هر دو دسته نیستید، حتی اگر فکر میکنید اینگونه است. شما تنها یکی از آنها هستید، حالا گروه شما کدام است؟
با خود رو راست باشید. گاهی افراد فکر می کنند تلاش تنها برای کاهش وزن بسیار خودخواهانه است چون می خواهند از نظر ظاهری خوب نشان بدهند. اگر عامل انگیزه شما این است و فکر می کنید با کمکش به هدف خود می رسید پس با آن پیش بروید. تنها مشکل این است که اگر تنها با ظاهر خوب تشویق می شوید درست مانند کسی که خیلی سریع میدود ( گروه اول ) باید بعد از یک دویدن سریع استراحت کنید. به عبارت دیگر ممکن است خیلی سریع وزن کم کنید اما احتمال اینکه خیلی سریع وزنی که کم کردید را برگردانید بسیار بالاست.
اما برخی افراد به صورت طبیعی جزو گروه اول هستند و بعضی گروه دوم، این راهی است که خودمان می سازیم. این کاملا درست است که هر کدام از ما با طرز فکر مشخص و توانایی فیزیکی خاص خود پا به این جهان گذاشته ایم. می توانیم تمرین کنیم که مانند کسان دیگر باشیم اما در آخر این طبیعت حقیقی ما است که می درخشد. هر چیزی که در حال حاضر باعث می شود قدرت پیدا کنید تا رو به جلو پیش بروید در واقع حرکت درست است. و البته این را هم باید در نظر گرفت که بسیاری از افراد به دنبال تغییر دائمی در زندگی خود نیستند.
اگر جزء گروه دوم هستید و می خواهید به صورت کامل روی سلامت خود کار کنید، تصمیمات بلند مدت می تواند کاهش وزن را نیز به دنبال داشته باشد البته اگر اضافه وزن یکی از مشکلاتتان باشد. تصمیمات بلند مدت باعث خستگی و درماندگی نمی شوند چون خودمان میدانیم باید صبر داشته باشیم و این فرآیندی است آهسته، انتظار هیچ تغییر ناگهانی نمی رود.
در پایان هیچ درست و اشتباهی درباره مقصدی که انتخاب کردید و سرعتی که دارید وجود ندارد، اما برای صرفه جویی در زمان و انرژی با خود رو راست باشید تا بتوانید رک و بی پرده و بدون رفتن به بیراهه مستقیم به سمت آنچه می خواهید بروید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha