شنبه ۵ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۸
کد خبر: 244787

جویدن آدامس هنگام راه رفتن برای سلامتی فوائدی به همراه دارد.

هنگام پیاده روی آدامس بجوید

سلامت نیوز:جویدن آدامس هنگام راه رفتن برای سلامتی فوائدی به همراه دارد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، در تحقیقات بسیاری تاثیرات جویدن آدامس هنگام استراحت برای سلامتی مورد مطالعه قرار گرفته است. هر چند گروهی از محققان ژاپنی به طور ویژه تاثیرات آدامس جویدن را هنگام ورزش کردن بررسی کردند.

یافته‌های بدست آمده نشان داد جویدن آدامس هنگام پیاده روی عملکرد جسمی و روان شناختی را بخصوص در مردان مسن و میانسال بهبود می‌دهد.

در این بررسی 46 زن و مرد 21 تا 69 ساله به صورت اتفاقی در دو گروه جداگانه جای گرفتند. از افراد گروه نخست درخواست شد برای مدت 15 دقیقه با سرعت طبیعی پیاده روی کرده و همزمان آدامس بجوند. همچنین افراد گروه دوم بدون جویدن آدامس در همین مدت زمان پیاده روی کردند.

محققان ضربان قلب شرکت کنندگان در زمان استراحت و پیاده روی و مسافت راه رفته را اندازه گیری کردند. همچنین مجموع انرژی مصرفی هنگام پیاده روی محاسبه شد.

محققان دریافتند میانگین ضربان قلب هنگام پیاده روی در افراد گروه نخست بالاتر بوده است. همچنین مردان مسن و میانسال در گروه نخست نسبت به شرکت کنندگان گروه کنترل تاثیرات مثبت بیشتری را دریافت کرده‌اند.

به گزارش مدیکال دیلی، محققان با بیان اینکه لازم است برای تعیین مکانیزم این تاثیر گذاری تحقیقات بیشتری انجام شود اظهار داشتند: جویدن آدامس به انطباق ریتم قلب و ریتم لوکوموتور (دستگاه ماهیچه‌ای‌اسکلتی) کمک می‌کند. فرآیندی که در میان افراد مسن نسبت به جوان‌ترها بیشتر دیده می‌شود.




برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha