نماینده مردم مهاباد در مجلس با بیان اینکه بیکاری ۸۰ هزار نفر کوله بر با حقوق۳۵۰ هزار تومان ماهیانه بسیار آزار دهنده است،گفت: شیوع قاچاق در مناطق مرزی برای عدم ایجاد شغل جایگزین برای کوله بران ایجاد می‌شود.

بیکاری ۸۰ هزار کوله بر با حقوق ماهیانه ۳۵۰ هزار تومان

سلامت نیوز: نماینده مردم مهاباد در مجلس با بیان اینکه بیکاری ۸۰ هزار نفر کوله بر با حقوق۳۵۰ هزار تومان ماهیانه بسیار آزار دهنده است،گفت: شیوع قاچاق در مناطق مرزی برای عدم ایجاد شغل جایگزین برای کوله بران ایجاد می‌شود.

به گزارش سلامت نیوز، جلال محمود زاده در  گفت‌ و گو با خانه ملت، درباره وضعیت کوله بران در مرزهای غربی کشور،گفت: سزاوار نیست،کوله‌بران بدون جایگزین شغلی از کار بیکار شوند اما متاسفانه با انسداد مرزی بسیاری از کوله بران در شرایطی از  کار بیکار شدند که این افراد در سرما و گرما  تنها برای تامین اقتصاد معیشتی خانواده شان کالا را با سخترین شرایط جابه جا می‌کنند.

نماینده مردم مهاباد در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه انسداد مرزی بدون جایگزین شغلی به‌طور حتم برخی از کوله بران را مجبور می‌کند که  از معابر غیر رسمی کالا قاچاق را وارد کشور کنند تصریح کرد: زمانی که بدون در  نظر گرفتن، اقتصاد معیشتی انسداد مرزی اجرا می شود، مشخص است که کالا ی قاچاق نیز شیوع پیدا می‌کند.

محمود زاده تصریح کرد:کوله برها از معابر رسمی در سرما و گرما  کالا جابه جا می‌کنند و برای هر جابجایی حدود 80 هزار تومان  اخذ می‌کنند و این در حالی است که  با این اوصاف کوله بران تنها می توانند در مجموع  در  حدود 300 الی 350 هزار تومان درآمد کسب کنند.

وی ادامه داد:  اقتصاد معیشتی کوله بران به شدت در  خطر است و با این اوصاف مشخص است که باید رییس جمهور تدابیری اقتصادی برای این افراد زحمتکش در  نظر بگیرد.

 عضو هیئت رییسه کمیسیون کشاورزی ، آب و منابع طبیعی مجلس بابیان اینکه عدم ایجاد شغل جایگزین کوله برهای غرب کشور را  وارد تنگناهای اقتصادی کرده است، یادآورشد:بیکاری 80 هزار نفر کوله بر با حقوق350 هزار تومان ماهیانه بسیار آزار دهنده است و این در  حالی است که شیوع قاچاق در مناطق مرزی برای عدم ایجاد شغل جایگزین برای کوله بران  ایجاد می‌شود.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha