نتایج یک مطالعه نشان داده است، زنانی که ویتامین دی کافی دریافت نمی کنند، مدت زمانی طولانی تر طول می کشد تا باردار شوند و با افزایش خطر سقط جنین مواجه هستند.

کمبود ویتامین دی خطر سقط جنین را افزایش می دهد

نتایج یک مطالعه نشان داده است، زنانی که ویتامین دی کافی دریافت نمی کنند، مدت زمانی طولانی تر طول می کشد تا باردار شوند و با افزایش خطر سقط جنین مواجه هستند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا از روزنامه ایندیپندنت، محققان موسسه ملی بهداشت کودکان و تکامل انسان «یونیس کندی شریور» در آمریکا در این مطالعه سطح مواد مغذی ضروری خون هزار و 200 زن را قبل از بارداری و هشت هفته بعد از بارداری تجزیه و تحلیل کردند. تمامی این زنان یک سقط جنین داشتند و امیدوار بودند دوباره باردار شوند.
این مطالعه نشان داد، زنانی که سطح ویتامین دی آنها قبل از بارداری در راستای سطوح توصیه شده بود، 15 درصد بیشتر احتمال داشت که تولد زنده جنین داشته باشد و خطر سقط جنین در این زنان با افزایش سطح این ویتامین کاهش می یافت.
محققان خاطر نشان کردند که یافته های مطالعه آنها نشان می دهد که ویتامین دی یک نقش محافظتی در بارداری ایفا می کند.
یافته های این مطالعه که در مجله Lancet Diabetes and Endocrinology منتشر شده، تاکیدی است بر یافته های مطالعات قبلی که نشان داده بودند داشتن سطح بالاتر ویتامین دی برای زنانی که تحت لقاح خارج رحمی قرار می گیرند، مفید است.
ویتامین دی برای بدن به منظور جذب کلسیم و سایر مواد معدنی از خوراکی ها و نوشیدنی های مصرفی ضروری است.
اکنون مصرف مکمل های ویتامین دی به زنان باردار و کودکان زیر پنج سال توصیه می شود اما نتایج این مطالعه نشان می دهد فواید برخورداری از سطح کافی ویتامین دی در مرحله پیش از بارداری مهم تر است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha